• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95061711194
  • خبرنگار : 71477

شورای امنیت پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرد

شورای امنیت پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز سه شنبه خود ضمن محکوم کردن شدید تازه‌ترین پرتاب‌های موشکی کره شمالی، هشدار داد، این پرتاب‌ها به رشد و توسعه ظرفیت‌ تسلیحات اتمی پیونگ یانگ کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش‌های کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند، همزمان با نشست رهبران گروه 20 در چین، کره شمالی روز دوشنبه سه موشک بالستیک را از ساحل شرقی‌اش به طرف دریا پرتاب کرد.

احتمالا این موشک‌ها در دریا در 200 تا 250 کیلومتری غرب هوکایدو، مهمترین جزیره شمال ژاپن فرود آمدند.

شورای امنیت در بیانیه‌ای گفت: اعضای شورای امنیت تمامی فعالیت‌های موشک بالستیک کره شمالی از جمله سه پرتاب اخیر را محکوم می‌کند. چنین فعالیت‌هایی به توسعه ظرفیت تسلیحات اتمی کره شمالی و افزایش تنش‌ها کمک می‌کند.

پیشتر آمریکا اقدامی را برای تقویت قطعنامه‌های شورای امنیت علیه کره شمالی که فعالیت‌های مربوط به موشک بالستیک را ممنوع می‌کند، خواستار شده بود.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل پس از نشست شورای امنیت گفت: شورای امنیت باید در محکوم کردن این آزمایشات صریح و متحد بماند و ما باید اقدامی را برای تقویت قطعنامه‌هایمان انجام دهیم.

پاور که در کنار همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود این اظهارات را مطرح کرد از بیان جزئیات اقدامی که شورای امنیت ممکن است اتخاذ کند امتناع کرد.

هان چونگ هی، معاون نماینده دائم کره جنوبی در سازمان ملل گفت: پیونگ یانگ مبالغ هنگفتی را از منابع مالی‌اش صرف ساخت تسلیحات کشتار جمعی می‌کند و برای این کار شرایط زندگی شهروندانش را قربانی می‌کند.

در ادامه بیانیه شورای امنیت آمده است: اعضای این شورا با دقت وضعیت را تحت نظر دارند و اقدامات لازم دیگر را در راستای محکومیت ابراز شده قبلی از سوی شورای امنیت انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha