• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95062013255
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

تولیت آستان قدس رضوی:

دعا کنیم حرمین شرفین با نابودی آل سعود به دست نیروهای دلداده برسد

دعا کنیم حرمین شرفین با نابودی آل سعود به دست نیروهای دلداده برسد

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: باید دعا کنیم که حرمین شریفین که دستگاه انسان‌سازی برای جامعه بشریت هستند، با نابودسازی آل‌سعود که شجره ملعونه خبیثه هستند به دست نیروهای دلداده به خدا رسیده و از اسارت اشرار رها شوند.

به گزارش ایسنا، تولیت آستان قدس رضوی روز شنبه (۲۰ شهریور ماه) در گردهمایی سراسری مدیران عالی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور خطاب به مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح، اظهار کرد: مهمترین ماموریت شما حفظ نظامی است که این وظیفه از اوجب واجبات است، این مساله ماموریت سنگین و خطیر شما را نشان می‌دهد، برای انجام این وظیفه بحث و تبادل نظر نیز ضروری است.

وی مهمترین مساله در انجام وظایف را داشتن ظرفیت و ایجاد آن دانست و ادامه داد: ظرفیت‌سازی برای هر مسئولی اهمیت دارد، حتی در تاریخ مهمترین ماموریت و رسالت انسان‌سازی برای بهترین و کامل‌ترین انسان یعنی پیامبر(ص) است، خداوند داشتن ظرفیت را برای انجام رسالت پیامبر(ص) مهم می‌داند و نسخه‌ای که به او می‌دهد نیز پیرامون همین موضوع است، خداوند لازمه انجام وظیفه برای همه پیامبران به ویژه پیامبران اولولعزم را داشتن ظرفیت عنوان کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رمز موفقیت برای انجام همه رسالت‌های سنگین صبر است، تصریح کرد: این موضوع باید یکی از مهمترین ظرفیت‌های بشر باشد، صبر و علم در همه انبیا، مردان بزرگ و زنان اسوه وجود داشته که این موضوع نشان می‌دهد بهترین قلب‌ها با ظرفیت‌ترین قلب‌ها است و این نقطه همان کمال انسان است.

«رئیسی» به آموختن ظرفیت با استفاده از آموزه‌های قرآنی اشاره و بیان کرد: دستگاه‌های ظرفیت‌سازی و مصون‌سازی انسان در برابر تطمیع‌ها و تهدیدها مکان‌هایی مثل حرم‌های ائمه اطهار است که بهترین جایگاه ظرفیت‌سازی هستند و زمان‌های مثل عرفه، اعیاد و ... بهترین زمان‌ها برای ظرفیت‌سازی است.

وی با بیان اینکه سوخت چراغ مسئولیت محدودیت‌هایی دارد، خاطرنشان کرد: این سوخت نیازمند اکسیژن است و گاهی با آفاتی روبه‌رو می‌شود، در انجام وظایف محدودیت‌هایی وجود دارد که در بسیاری از موارد نیازمند بسترسازی است.

تولیت آستان قدس رضوی مهمترین شاخصه رهبر معظم انقلاب را داشتن ظرفیت عظیم دانست و اضافه کرد: ایشان نسبت به مسئولیت رهبری مسائل را شناسایی کرده و راه‌حل‌های آن را پیدا می‌کنند، همچنین به بهترین کاری که باید انجام شود توصیه می‌کنند.

رئیسی درباره لزوم ظرفیت‌سازی گفت: در این ایام آنچه که برای ما اهمیت دارد قضاوت در بستر ظرفیت‌سازی است آنانی که فتوا می‌دهند تصدیق کرده‌اند که مقام قضا از افتاء مهمتر بوده به همین دلیل برای این امر باید ظرفیت‌سازی شود.

وی با بیان اینکه تغییرات زمان و پرونده‌های روی میز در این زمانه مسئولیت قاضیان را سنگین‌تر می‌کند، افزود: ماموریت قضات با توجه به اعتمادی که رهبری به آنان کرده‌اند مسئولیت مهم و سنگینی است به همین دلیل باید از خداوند برای نشان دادن راه کمک بگیرند موضوعاتی که برای شما مهم هستند فهم موضوع و حکم، تناسب بین موضوع و حکم، عزم و تصمیمی است که باید برای رضایت خدا باشد تا موجب ارتقا قاضی و داوری شود.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: باید دعا کنیم که حرمین شریفین که دستگاه انسان‌سازی برای جامعه بشریت هستند با نابود سازی آل سعود که شجره ملعونه خبیثه هستند به دست نیروهای دلداده به خدا رسیده و از اسارت اشرار رها شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha