• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95062214029

نمایش مستند "روزگار هامون " در واشنگتن

نمایش مستند "روزگار هامون " در واشنگتن

فیلم مستند "روزگار هامون " آخرین ساخته محمد احسانی در مرکز فرهنگی آتلانتیک واشنگتن به نمایش درآمد.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، این فیلم که به مشکلات زیست محیطی ناشی از خشک شدن دریاچه هامون در منطقه سیستان می‌پردازد، در این مرکز برای برخی از مقامات بلند پایه سازمان ملل، بانک جهانی، صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی و کارشناسان و اساتید دانشگاهی در زمینه محیط زیست به نمایش در آمد.

هدف از این برنامه و نمایش فیلم که با حضور کارگردان فیلم همراه بود، جلب توجه جامعه جهانی به حل مشکل دریاچه هامون و لزوم همکاری بین اللمللی برای احیا تالاب هامون با همکاری دولت‌های ایران، افغانستان و مشارکت سازمان ملل بود.

در نشست بعد از نمایش فیلم، کارشناسان مدعو به برنامه از تالاب هامون و مشکل زیست محیطی آن به عنوان یک موضوع فراتر از دو کشور ایران و افغانستان یاد کردند و اینکه باید به آن به دید فرا منطقه‌ای نگریست و بانک جهانی و صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی  کشور ایران را در احیا هامون یاری رساند و تحریم‌های مالی مربوط به بخش محیط زیست را لغو کند.

در این برنامه که  7 سپتامبر برگزار شد، در آن مسولین دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن نیز حضور داشتند، پیام رضا کیانیان به جامعه جهانی در ارتباط با دریاچه ارومیه و کمپین مردمی " من دریاچه ارومیه هستم " توسط محمد احسانی کارگردان فیلم قرائت شد.

فیلم مستند "روزگار هامون" به کارگردانی محمد احسانی و به سفارش و تهیه دفتر سازمان ملل در تهران، سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و پروژه بین‌المللی منارید در ایران می‌باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha