• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95062314424
  • منبع : نمایندگی کرمان

توقف کامل حاشیه نشینی در شهر کرمان

توقف کامل حاشیه نشینی در شهر کرمان

ایسنا/کرمان فرماندار کرمان گفت: طی سه سال گذشته بیش از 1050 هکتار از اراضی کشاورزی و یا دولتی که غیرقانونی تصرف و یا غیرقانونی تغییر کاربری داده شدند بود، پس گرفته شد.

به گزارش ایسنا، "محمدعلی توحیدی" در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه مقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری، با کمک مسئولین و حمایت استاندار کرمان، توفیقات خوبی حاصل شده است اظهار کرد: خوشبختانه به همت دست اندرکاران و به ویژه استاندار، شهردار، شورای تامین و ... طی سه سال گذشته تانون دستاوردهای خوبی در این حوزه حاصل شد.

وی با بیان اینکه در شهر کرمان 33 نقطه‌ای که مورد هجمه زمین خواران و حاشیه نشینان قرار گرفته بود مورد شناسایی قرار گرفت اظهار کرد: طی سه سال گذشته بیش از 1050 هکتار از اراضی کشاورزی و یا دولتی که غیرقانونی تصرف و یا غیرقانونی تغییر کاربری داده شدند بود، پس گرفته شد و به جرات می توان گفت که حاشیه نشینی در شهر کرمان متوقف شده است.

توحیدی با بیان اینکه خیلی از اراضی غیرقانونی و پلاک‌هایی که غیرقانونی به تصرف زمین خواران در آمده بود، از دست آنها خارج شد اظهار کرد: خوشبختانه در این راستا شورای حفظ بیت المال همکاری بسیار خوبی با ما داشته و 14 تا 15 هزار هکتار از این اراضی طی یک ماه گذشته از دست این زمین خواران خارج شد.

فرماندار کرمان با اشاره به وسعت 13 هزار هکتاری شهر کرمان و جمعیت 550 هزاری کرمانی‌ها اظهار کرد: هم اکنون به ازای هر 10 هزار مترمربع، 43 هزار نفر کرمانی زندگی می کنند که نشان از تراکم بسیار پایین شهر کرمان دارد که از استانداردهای کشوری فاصله داریم و همین امر سبب شده که دیگر نیازی به حاشیه نشینی نداشته باشیم.

وی با اشاره به وجود 12 شهر در اطراف شهرستان کرمان گفت: خوشبختانه در این 12 بخش و یا شهرستان، تمامی زیرساختهای ممکن وجود دارد و یکی از سیاستهای دولت این است که افراد ناتوان در روستاها اطراف زندگی کنند و باید کاری کنیم تا بتوانیم افرادی که قصد مهاجرت به کرمان را دارند به شهرهای اطراف کرمان هدایت کنیم.

توحیدی با اشاره به تراکم جمعیت در شهر کرمان گفت: تراکم جمعیت کلاس‌های شهر کرمان گاهی به 35 و 36 نفر می رسد این در حالی است که در مناطق شهداد، گلباف و ... تعداد جمعیت دانش آموزان این شهرستان‌ها حتی به اندازه یک تا 2 مدرسه نیز نمی رسد.

فرماندار کرمان با تاکید بر اینکه اجازه ارائه خدمات عمرانی به مناطق خارج از روستاها و طرح هادی روستایی را نداریم تصریح کرد: هم اکنون یکی از اقدامات فرمانداری کرمان، این است که بتوانیم اطلاع رسانی کرده و زمین‌های دولتی و حاشیه‌ای را به مردم اعلام کنیم ضمن آنکه باید متولیان امر نیز از زمین‌های خود مراقبت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha