• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 95062314446
  • منبع : نمایندگی اردبیل

اردبیل میزبان کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر شمال غرب کشور

اردبیل میزبان کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر شمال غرب کشور

ایسنا/اردبیل همایش منطقه‌ای پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر از 30 شهریور تا 2 مهرماه به میزبانی اردبیل در اردوگاه تربیت مقدس اردبیلی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،«اسحاقی» مدیرکل فرهنگ وارشاد استان اردبیل در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان این‌که روستاییان و عشایر در حفاظت و حراست از وحدت ملی کشور و منطقه نقش اساسی را ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: روستائیان وعشایر حق مهمی بر وحدت ملی کشور دارند بطوری‌که آن‌ها صاحبان بی‌ادعا  نظام و پاسداران گمنام مرزهای اعتقادی و سیاسی در جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تصریح کرد: این  کنگره برای نخستین بار امسال در پنج استان اصفهان، کرمانشاه، گلستان، مرکزی و اردبیل برگزار می‌شود که استان اردبیل میزبان استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، زنجان و گیلان است تا با میزبانی شایسته بتواند در قالب فرهنگ و هنر روستا و عشایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را معرفی کند.

اسحاقی خاطرنشان کرد: در این کنگره 200 نفر از چهره‌های فعال کانون‌های مساجد شامل ائمه جماعات و مسئولان کانون مساجد حضورمی‌یابند تا در قالب این کنگره بتوانیم نشست‌های عمومی، ‌هم‌اندیشی و کارگاه‌های متعددی را برگزار کنیم.

وی با اشاره به جهت‌گیری‌های این کنگره افزود: گفتمان‌سازی با محوریت اقتصاد مقاومتی و نقش جامعه روستایی و عشایری در اعتلای این بخش می‌تواند مد نظر باشد بطوری‌که که  ما معتقدیم فعالان عرصه فرهنگ و هنر روستا باید در گفتمان‌سازی و الگودهی در این زمینه  هم‌چنین بهره‌گیری از تجربیات موفق در توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی تلاشی فراگیر انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه به برگزاری جشنواره دوستدار کتاب  در روستاها اشاره کرد و گفت: ما این جشنواره را هر سال برگزار می‌کنیم بطوری‌که که هدف اصلی این جشنواره‌ها مانوس شدن روستائیان و عشایر با کتاب و افزایش سرانه مطالعه در روستاها است که خود زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا در عرصه فرهنگی و توانمندی‌ها در این بخش بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

به گفته مدیرکل فرهنگ وارشاد اردبیل، هر سال در مناطق روستایی و عشایر جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری نظیر موسیقی، تئاتر و آیین‌های سنتی برگزار می‌شود به طوری‌که گروه‌های مختلف هنری سعی‌شان بر این است تا در این مناطق با بهره‌گیری از ذخایر فرهنگی و هنری جامعه روستایی و عشایری بتوانند این توانمندی‌ها را معرفی کنند.

اسحاقی یادآور شد: از شخصیت‌های مهم کشوری نظیر آقامحمدی، ندیمی، حجت‌الاسلام سینایی و حسنی هم‌چنین ارباب‌سلیمانی دبیرکل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مشاور وزیر ارشاد دعوت به عمل آمده تا در این کنگره حضور یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha