• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95062314735
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس اداره میراث فرهنگی سمیرم:

اولین هفته فرهنگی سرزمین هزارچشمه برگزار می‌شود

اولین هفته فرهنگی سرزمین هزارچشمه برگزار می‌شود

ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم اصفهان از برگزاری اولین جشنواره هفته فرهنگی، هنری و اجتماعی سرزمین هزارچشمه سمیرم خبرداد.

به گزارش ایسنا، سجاد افشاری در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی دولت یازدهم، هفته فرهنگی هنری و اجتماعی شهرستان سمیرم از روز پنجشنه 25 شهریورماه سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرستان سمیرم و همچنین مشارکت هرچه بیشتر مردم در این عرصه‌ها که موجب حفظ سرمایه‌های اجتماعی این شهرستان می‌شود، برنامه ریزی شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: هفته فرهنگی هنری و اجتماعی شهرستان سمیرم با اجرای برنامه‌ها و نمایشگاه‌های متعدد و متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی برنامه ریزی شده است که انتظار داریم مورد توجه شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

افشاری ادامه داد: همزمان با برگزاری این جشنواره، مراسم نکوداشت استاد حبیب‌الله فضائلی سمیرمی خوشنویس جهان اسلام با عنوان «حبیب خط» و با حضور خانواده آن مرحوم و همچنین هنرمندان سمیرمی و اصفهانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همزمان با برگزاری این جشنواره، توانمندی‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری سمیرم در قالب بیش از 30 غرفه به نمایش گذاشته خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم ادامه داد: از مجموع 91 منطقه نمونه مصوب گردشگری در استان اصفهان، 9 منطقه نمونه گردشگری مصوب آن در شهرستان سمیرم وجود دارد که این بیانگر ظرفیت‌ و پتانسیل‌های موجود این شهرستان در زمینه فرهنگی و گردشگری است.

وی با اشاره به صنایع دستی سمیرم، گفت: صنایع دستی نمد و گلیم این شهرستان دارای مهر اصالت سازمان یونسکو است که این نیز بیانگر فرهنگ غنی و هنر اصیل این شهرستان است.

افشاری خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه اولین جشنواره هفته فرهنگی، هنری و اجتماعی سرزمین هزارچشمه سمیرم روز پنجشنه 25 شهریورماه با حضور استاندار اصفهان و سایر مدیران استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha