• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95062415407
  • خبرنگار : 71368

برگزاری هفته تجاری چین در شهر آفتاب

برگزاری هفته تجاری چین در شهر آفتاب

مدیر روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب از برگزاری هفته تجاری چین در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، بهزاد مدیر روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب صبح امروز در نشست خبری ضمن تشریح برنامه‌های نمایشگاه شهر آفتاب گفت: 16 رویداد در تقویم نمایشگاهی شهر آفتاب تا پایان امسال ثبت شده است که چندی پیش شاهد برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه صنعت چوب و صنایع وابسته بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر میزان مبادلات ایران و چین افزایش یافته است، گفت: چین عمده‌ترین خریدار به محصولات ایرانی است و کالاهای چینی در بازار ایران نیز به وفور یافت می‌شوند.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب اظهارکرد: دومین نمایشگاهی که در شهر آفتاب برگزار می‌شود در هفته تجاری چین است که از 29 تا 31 شهریورماه که در 10 هزار متر مربع از فضای شهر آفتاب و با حضور 240 شرکت چینی برگزار می‌شود.

بهزاد با بیان اینکه چین یکی از قطب‌های صنعتی در دنیا است، گفت: در این نمایشگاه نیز آخرین دستاوردهای کشور چین در حوزه‌های فناوری و تکنولوژی همچون ماشین‌آلات صنعتی، آی‌پی، محصولات الکترونیک، انرژی‌های پاک و... ارائه می‌شود.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب افزود: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه سمینارهای مختلفی درخصوص نحوه انجام تجارت با کشور چین و نحوه سرمایه‌گذاری در ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد و زمینه‌های لازم به منظور عقد قرارداد فیمابین شرکت‌های ایرانی و چینی منعقد شده است.

به گزارش ایسنا، کیان معتمدی‌کیا نماینده مجموعه نمایشگاه CPW که برگزاری هفته تجاری چین در ایران را برعهده دارد نیز گفت: در سال 2013 رییس جمهور چین ایده احیای جاده ابریشم را مطرح کرد و این ایده مورد استقبال بسیاری از کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم قرار داشتند شد.

وی با بیان اینکه ایران یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های اتصال شرق و غرب است، تصریح کرد: در ژانویه سال گذشته رییس جمهور چین از ایران بازدید کرد و خواستار افزایش میزان روابط تجاری چین و ایران از 52 میلیارد دلار به رقم 600 میلیارد دلار شد.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه متاسفانه کالاهای چینی در ایران خوشنام نیستند، گفت: نمایشگاه CPW یا همان هفته تجاری چین در ایران نیز فرصت مناسبی است تا کالاهای خوب چینی به مردم ایران معرفی شود.

معتمدی‌کیا با بیان اینکه پیش ازاین نیز چنین نمایشگاهی در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات و برخی کشورهای آفریقایی نیز برگزار شد، گفت: در هفته تجاری چین در ایران، محصولات با تکنولوژی بالا و فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌هایی که قید شد ارائه می‌شود تا مردم ایران با کالاهای با کیفیت‌تر نیز آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه جلسات BTB فیمابین شرکت‌های ایرانی و خارجی انجام می‌شود تا آنها ارتباطات خود را افزایش دهند، گفت: متاسفانه اتفاقی که در حوزه عدم خوشنامی کالاهای چینی رخ داده، تنها مختص به ایران نیست بلکه خوشنام نبودن کالاهای چینی تقریبا در همه ایران رخ داده اما این مساله به این معنا نیست که چین از تکنولوژی ضعیفی برخوردار است و باید بگویم قصور ورود کالاهای چینی به ایران متوجه بازرگانان ایرانی نیز هست که برای دریافت سود بیشتر به سمت کالاهای بی کیفیت پیش رفته‌اند.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه سعی شده در هفته تجاری چین صنایع با تکنولوژی بالا در معرض دید عموم قرار بگیرد، گفت: در این نمایشگاه همه شرکت‌ها به صورت گزینشی از سوی اتاق بازرگانی چین انتخاب شدند و برخی از شرکت‌ها نیز به دستور دولت چین تنها برای بهبود کالاهای چینی در این نمایشگاه حضور یافتند و باید بگویم این نمایشگاه طراحی شده تا چهره کالاهای چینی در دنیا بهبود یابد.

معتمدی‌کیا با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکت‌های خودروساز چینی، شرکت‌های لاستیک‌سازی و شرکت‌هایی که در زمینه انرژی‌های خورشیدی فعال هستند در این نمایشگاه حاضر می‌باشند، تصریح کرد: همچنین چهار شرکت بزرگ تولیدکننده بازی‌های کامپیوتری در این نمایشگاه حاضر هستند و برنامه‌ریزی شده تا با مسوولان وزارت بهداشت جلسه داشته باشند تا با همکاری مشترک بازی‌های جدیدی که با فرهنگ ایران سازگاری دارد تولید شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره غیبت شرک‌های بزرگ اتوبوس‌سازی و واگن‌سازی در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه برای اولین بار است که در تهران ایجاد می‌شود و قطعا با توزیع فرم‌های مختلف بین بازدیدکنندگان از نقطه نظرات آنها نیز استفاده خواهیم کرد و این در حالی است که تیم تحقیقاتی شرکت در زمان برگزاری نمایشگاه نسبت به احصا نیازهای جامعه ایرانی فعال خواهد بود.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب در پایان افزود: بخش دیگری از این نمایشگاه مربوط به جذب گردشگر است چراکه برخی شرکت‌های چینی در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات بسیار فعال هستند و ماهیانه تعداد زیادی گردشگر از چین به امارات جذب می‌کنند و می‌توانیم در صورت همراهی مسوولان گردشگری ایران، در زمینه جذب توریسم و استفاده از پتانسیل‌های گردشگری ایران بهره ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha