• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95062415432
  • خبرنگار : 71132

اظهار نظر مطهری در مورد نامه عذرخواهی مرتضوی

اظهار نظر مطهری در مورد نامه عذرخواهی مرتضوی

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه عذرخواهی سعید مرتضوی در مورد وقایع بازداشتگاه کهریزک گفت که مرتضوی در این نامه خطای خود را پذیرفته و با به کار بردن عنوان «شهید» برای کشته شدگان کهریزک در واقع معترضان سال 88 را محق دانسته است.

علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نامه آقای مرتضوی در مجموع یک کار مثبت بود. در این نامه او خطای خود را پذیرفت و خوب است نامه ای هم در مورد ماجرای زهرا کاظمی بنویسد و موضوع را روشن کند.

وی افزود: این که ایشان سه جوان مرحوم روح الامینی، کامرانی و جوادی فر را «شهید» نامیده است نشان می‌دهد که اعتراض مدنی را در جمهوری اسلامی ایران به رسمیت می شناسد و مانند برخی افراد نیست که معتقدند - اگر چه به زبان نمی آورند - اساسا در جمهوری اسلامی ایران خطایی رخ نمی دهد و کسی هم حق اعتراض ندارد و هر معترضی را ضد نظام وحتی ضد اسلام و ولایت معرفی می‌کنند.

مطهری در ادامه گفت: این هم یک نقطه مثبت در نامه ایشان بود و حتی می‌توان از تعبیر «شهید» نتیجه  گرفت که آقای مرتضوی معترضان سال ۸۸ را محق می‌داند، اما به نظر من بیش از آنکه آقای مرتضوی به عنوان مسئول خطاهای خود مجرم است کسانی که چیزی به نام مرتضوی را ساختند و از او حمایت کردند مجرم هستند. وقتی شما به جوانی کم تجربه آن همه اختیارات بدهید که هر نشریه ای را که خواست تعطیل کند و هر رفتاری با متهمان داشته باشد خود به خود سرکش می‌شود و این طبیعت انسان است.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه هر جا تمرکز قدرت بدون نظارت ایجاد شود و منتقدان سرکوب شوند فساد به وجود می‌آید گفت: افرادی از آقای مرتضوی که دنبال قدرت بود به عنوان ابزار دست استفاده کردند و در پشت سر او پنهان شدند به نظر من پرونده آن‌ها هم باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مسأله ای که برای من حل نشده است حمایت عجیب آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور از آقای مرتضوی است که با علم به تخلفات و خطاهای ایشان این مقدار از او حمایت کرد تا آنجا که حاضر شد وزیر کارش به خاطر حمایت رئیس جمهور از آقای مرتضوی برکنار شود و حادثه یکشنبه سیاه مجلس نهم در روز استیضاح وزیر کار رخ دهد. چرا که دلیل اصلی استیضاح وزیر کار دولت دهم عزل نکردن آقای مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی بود در حالی که طبق قانون و خصوصا رای دیوان عدالت اداری باید او را عزل می کرد.

مطهری در پایان گفت:‌ به هر حال این‌ها باید برای ما درس شود تا در آینده با اختیارات وسیع دادن به یک فرد موجب بدبختی خودش و افراد دیگر و آسیب اجتماعی نشویم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۵:۱۱

هر چند میدانم سیاست پدر و مادر ندارد و شما هم خیلی دلت به حال ملت نسوخته و نمی سوزد ولی درود بر همین مقدار جرات , صراحت و صداقتی که داری ...

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۵:۱۷

خداوند پدر شهيدت را بيامرزد كه چنين فرزند شايسته اي براي ايران اسلامي تربيت كرده ، اي كاش ذره اي از منش شما در عزيزان مسوول بود و انگاه معني اسلام واقعي و ارامش ملت را همگان ميديدند و دشمنان اين همه تهمت به ما نميزدند

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۶:۳۶

این هایی که اقای مطهری میفرمایند برای تمام ملت حتی عوام مشهود ومسلم است فقط جای تعجب دارد چرا بالادستی ها درک نمیکنند وبرای رفع این مشکلات اقدامی نمی کنند ضمنا بازهم درود بر آقای علی مطهری که گاها از حق دفاع میکند.

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۶:۴۳

درود بر شرفت که بالاخره حرف دل مردم رو زدی.خوب جایی نشستی آقای مطهری.لایق رای مردم هستی

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۶:۴۴

آقای مطهری تو از نظر فکری منحرفی یه روزی از منافقین بد نام و قاتل و جانی و مزدور صهیو نیسم اون موضع را میگیری یک روز از راس فتنه‌گران بی‌هویت دفاع میکنی و یک روز هم وجهه قانونی به فتنه و فتنه‌گران میدهی چون خودم ترور شده این منافقین کوردل هستم آقای مطهری بااین موضع گیری های مزخرف و هدایت شده ات سر از کجا در میاری نمیدانم اما مواظب باش یقین بدان خون بناحق ریخته ملت بزرگ ما دامن تو را خواهد گرفت.

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۶:۴۶

آقای مطهری حیف از پدرت که همچین پسری تربیت کرده

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۷:۰۳

درود بر شرفت آقای مطهری عزیز

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۷:۵۱

علی مطهری یکی از مردانیست که همیشه شجانه حرف حق میزنه و من شخصا شیفتهٔ اخلاق و گفتار این مرد پاک و بزرگوار هستم. امیدوارم که این مرد بزرگ سالها در خدمت به مردم بماند.

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۸:۰۸

دورود برشرافتت آقای مطهری یه قول معروف سفره پدر دیده‌ای به امید یزدان روزی فرامی‌رسد که دستور دهندگان مرتضوی‌ها هم به التماس میافتند

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۸:۰۸

آقای مطهری خودت بهتر میدونی که این نمایش سیاست‌بازان دغل کار است که مرتضوی را وادار کردن تا چنین چیزی بگوید. اگر درایت وشجاعت مرتضوی نبود الان از انقلاب اسلامی چیزی نمانده بود که شما نایب رئیس مجلسش باشی و اگر لطفی در حق ات میکردند میرفتی منبر و براشون روضه میخوندی ... اگر قانون اساسی را قبول دارید در آن رفتار با افرادی که بدون مجوز به خیابان‌ها ریخته و برعلیه حکومت اسلامی اقدام می‌کنند مشخص است. بخدا قسم بعد از این هر گروهی به خیابان‌ها بریزد و اغتشاش کند هیچ قاضی جرات نمیکند با آن‌ها برخورد کند چونکه میداند بعد از آرامش خود قاضی را محاکمه خواهند کرد و هیچ ماموری جرات نمیکند با آن‌ها برخورد کند...

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۸:۱۱

مطهری ار نظر سیاسی فرد با ثباتی نیست و هنوز تکلیفش با خودش مشخص نیست. برای همین هم به آلت دست دیگران برای اظهار نظرهای سیاسی تبدیل شده است

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۸:۱۲

اگر دیگرانی هم حق را می‌گفتند و می‌پذیرفتند مردم از آنان روی برنمی‌گرداندند.

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۴ ۱۸:۳۶

کاملا حرفای آقای مطهری حق و حقیقته نه تنها در این مورد بلکه در موضع‌گیری‌های دیگرش هم حرف دل مردم را میزند تا جایی که میدونم اکثر مردم ایشان و موضع گیری‌های چند سال اخیرشون رو قبول دارند

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۲۵ ۰۶:۰۶

درودبرفرزندخلف پدر نمیدانم چراحرفهایی که ایشان می زند،درذهن دیگران خطورنمی کند ویا شایدجرئت بروزوبیانش راندارند!