• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 95062716667
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

چابهار، میزبان بیش از 100 هیات تجاری در یک سال اخیر

چابهار، میزبان بیش از 100 هیات تجاری در یک سال اخیر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: در یک سال گذشته بیش از 100 هیات تجاری را در چابهار میزبانی کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، عبدالرحیم کردی افزود: حضور این هیات‌ها برای زیرساخت و استقرار تجاری آنها است که در این حوزه برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام دادیم.

وی گفت: دولت ایران برنامه‌های جدی برای توسعه این بندر ارزشمند در دست اجرا دارد.

کردی اتصال خشکی به آب و توسعه بندر را نخستین گام برای توسعه بندر چابهار عنوان کرد و گفت: ظرفیت کنونی بندر  «شهید بهشتی» چابهار از دو میلیون تن تا پایان سال جاری بر اساس برنامه‌های از قبل انجام شده، به 8.5 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی افزود: حرکت در مسیر خشکی برای توسعه تجارت و حمل و نقل با اهمیت است که در این راستا طرح توسعه خط آهن چابهار تا شمال مورد توجه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: بیش از50 میلیون دلار کالا در مرداد ماه امسال از طریق این منطقه آزاد وارد و صادر شده است.

کردی اظهار کرد: وسایط نقلیه موتوری، مواد اولیه برای مصرف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه و کالاهای تولیدی از جمله صادرات و واردات انجام شده درمرداد ماه سال جاری بوده است.

وی افزود: صادرات اقلام و محصولات تولیدی واحدهای مستقر در منطقه آزاد چابهار بیش از یک میلیون دلار بوده که به خارج از کشور و سرزمین اصلی صادر شده است.

کردی، واردات کالای تجاری بند 'ج' شامل کالاهایی که سود بازرگانی آنها بالای یک درصد، برای هر اظهارنامه مصوب هیات وزیران بیش از 40 میلیون دلار، واردات مواد اولیه جهت مصرف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه را بیش از سه میلیون دلار و واردات وسایط نقلیه موتوری نیز بیش از یک میلیون دلار و واردات مواد اولیه جهت مصرف واحدهای بازسازی کننده را بیش از یک میلیون دلارعنوان کرد.

 منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در زمینی به گستره 140 کیلومترمربع و در 9 پیکره تجاری، کارگاهی، مسکونی، صنایع سنگین، نیمه سنگین و سبک، روستای تیس و جنگلی در هفتم شهریور سال 1372 از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب و اوایل سال 1373 آغاز به کار کرد.

سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اهداف انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، ارتباط فعال با ابزارهای جهانی و منطقه ای، تولیدات و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی شکل گرفته است.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha