• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95062817427

گزارشی از نخستین کنسرت مستقل «دال»

«دال» طعم شیرین خیال را به مخاطبان چشاند

«دال» طعم شیرین خیال را به مخاطبان چشاند

گروه موسیقی «دال» با حضور هوادارانش، نخستین کنسرت مستقل خود در یادها ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، تالار وحدت شب گذشته (۲۷ شهریورماه) میزبان گروه موسیقی «دال» و طرفداران آن‌ها بود که یک هفته پیش از این اجرا، تمام بلیت‌های کنسرت را خریده بودند.

اجرای این گروه با قطعه‌ی «هفت شهر» آغاز شد؛ تالار وحدت غرق در سکوتی توأم با شور حاضران شده بود که صدای امین هدایتی (خواننده گروه)‌ را همراهی می‌کردند. 

گروه «دال» در این اجرا، بارها طرفداران خود را شگفت‌زده کرد. در اجرای اولین قطعه‌ که با نظم قابل توجه و نور کم اجرا شد، درست در لحظه‌ای که قطعه به اوج خود رسید، صداها ناگهان خاموش شد و مردمی که با گروه همخوانی می‌کردند، آن بیت را به پایان رساندند.

ثانیه‌ای بعد با روشن شدن تمام صحنه، قطعه‌ی «طعم شیرین خیال» همراه با تشویق حاضران به اجرا درآمد. هنگام اجرای هر قطعه نیز ویدئوآرتی با مضمون همان قطعه در صفحه‌ی پشت گروه به‌نمایش درمی‌آمد که هدایتی آن‌ها را حاصل تلاش رضا موسوی و گروهش معرفی کرد. 

اما اوج شور حاضران در اجرای قطعه‌ی پرطرفدار «گذر اردیبهشت» بروز یافت که مخاطبان از اولین کلمه‌اش آن را همخوانی کردند و این همکاری تا پایان قطعه و حتی پس از آن که گروه دیگر نمی‌نواخت، ادامه داشت و تا دقایقی بعد از پایان آن، با تشویق هدایتی نوای پایانی قطعه را می‌خواندند.

پس از آن، قطعه‌ی «گنجشکک» (اشی‌مشی) فقط با صدای پیانو، برای اولین‌بار توسط گروه «دال» اجرا شد. هنگام اجرای این قطعه، تصاویری از حرکات نرم و موزون یک مرد در صفحه‌ی پشت گروه روی صحنه دیده می‌شد. در پایان نیز صفحه نمایش کنار رفت و مرد نمایش‌دهنده روبه حاضران ادای احترام کرد که با تشویق طولانی‌شان هم روبه‌رو شد. 

در بخشی دیگر از اجرا و با روشن شدن صحنه، امین هدایتی با اشاره به مهمانان حاضر  در کنسرت، از حضور علیرضا قربانی - خواننده - خبر داد و گفت: «از استاد بزرگم که راهنمایی‌ها و نکاتی که از او یاد گرفتم همیشه چراغ راهم بوده است، تشکر می‌کنم.»

تک‌نوازی ساز «هنگ» توسط یزدان بهمنی از دیگر بخش‌های برنامه بود که فرشاد رضایی - نوازنده گیتارباس -، میلاد سعدی - نوازنده سازهای کوبه‌ای - و شایان شکرآبی هم با سازهای‌شان او را همراهی کردند. 

در ادامه گروه «دال» برای اولین‌بار قطعه‌ی «در دست باد» را که هفته گذشته در فضای مجازی منتشر کرده بودند، برای حاضران نواختند که در آن امیرحسین کیان‌پور-  نوازنده کنا و لاکوتا - برای اجرایش به آن‌ها اضافه شد.

پس از ثانیه‌ای خاموشی، با صدای پیانوی شایان شکرآبی حاضرین از شروع اجرای قطعه‌ی «آوازم را می‌رقصیدی» مطلع شدند و خوشحالی آن‌ها تازه از زمانی آغاز شد که در لحظه‌ی شروع قطعه، خواننده‌ی مهمان به گروه اضافه شد و حاضران با تصور آمدن داریوش آذر بسیار به هیجان آمدند. البته فقط چند لحظه نیاز بود تا متوجه شوند که او نمی‌تواند داریوش آذر باشد؛ همان‌طور که پیش‌تر هدایتی در گفتگو با ایسنا  مطرح کرده بود، «داریوش آذر با وجود تمایلش به همکاری با گروه دال به‌دلیل قوانین و محدویت‌ها و عضویت در گروه «پالت» نمی‌توانست در شب کنسرت در جمع  حضور داشته باشد». به همین دلیل گروه در شب اجرای خود از کیان پورتراب به‌عنوان خواننده مهمان استفاده کرد. این قطعه در پایان کنسرت نیز به‌دلیل درخواست زیاد حاضران دوباره اجرا شد که در اجرای دوم، خواننده مهمان عملکرد بهتری از خود نشان داد.

در کنسرت شب گذشته‌ی گروه دال، دوچرخه زرد رنگ معروف این گروه نیز روی سن قرار داشت و قطعاتی مانند «آن»، «قصه»، «شعری که زندگیست»، «شکوفه‌های زیتون»، «لحظه‌ها را انتظارم» و دوباره «هفت شهر» به‌عنوان قطعه‌های پایانی اجرا شدند.

در اجرای شب گذشته، علاوه بر امین هدایتی - خواننده - ، شایان شکرآبی - نوازنده پیانو، آهنگساز و همخوان - ، غزل مهدوی - شاعر و ترانه‌سرا - ، میلاد سعدی و یزدان بهمنی - نوازندگان سازهای کوبه‌ای - به‌عنوان اعضای اصلی گروه، کیان پورتراب - خواننده مهمان -، آرش آذر - نوازنده بالابان - ، امیرحسین کیان‌پور - نوازنده کنا و لاکوتا -، ماکان خوی‌نژاد - نوازنده ویلنسل - و فرشاد رضایی - نوازنده گیتارباس - حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha