• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 95063118964
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

جمعیت پیر آذربایجان‌شرقی، زنگ خطری جدی برای مسئولان است

جمعیت پیر آذربایجان‌شرقی، زنگ خطری جدی برای مسئولان است

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: سن جمعیت استان ما رو به پیری گذاشته، که زنگ خطری جدی برای مسئولان است.

به گزارش ایسنا،  اسماعیل پاینده در جشن بزرگ خانواده سالمندان در تبریز اظهار کرد: طبق آمارهای سال 90، جمعیت سالمند استان ما حدود 8.9 درصد بوده و به این معنی است که مشکلات سالمندان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که طبق پیش‌بینی‌ها در 40 سال آینده 25 درصد از جمعیت آذربایجان‌شرقی را سالمندان تشکیل خواهند داد.

وی درخصوص تاریخچه روز جهانی سالمندان نیز بیان کرد: روز جهانی سالمندان و پررنگ بودن مسائل و مشکلات این قشر از سال 1361 در سازمان ملل مطرح بود و فعالیت برای به ثبت رسیدن این روز تا سال هشت سال بعد از آن هم ادامه داشت تا اینکه روز 9 اکتبر روز جهانی سالمندان نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه هفته‌ی سالمندان از 4 مهر ماه شروع می‌شود، تاکید کرد: موضوعاتی از جمله، "سالمند و محیط توانمندساز، سالمند مستقل و بانشاط، همبستگی در بستر خانواده، سبک زندگی سالم و تکریم سالمندان طبق ارزش‌های فرهنگی و دینی" از مواردی است که در این هفته مورد توجه قرار می‌گیرد.

پاینده بیان کرد: شورای ملی سالمندان کشور در سال 1383 در کشور ما نیز تشکیل شد که سازمان‌های زیادی در تداوم آن دخیل بوده و چنانچه در سال‌های گذشته تلاش بر این بوده است که استانداری نیز در آن مشارکت کند.

وی افزود: سازمان بهزیستی به عنوان دبیرخانه شورای سالمندان فعالیت می‌کند و جلسات آن نیز در حضور استاندار اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در قالب نگهداری و مراقبت از سالمندان در خانه و ارائه‌ی خدمات به سالمندان نیازمند فعالیت می‌کند.

گفتنی است؛ جشن بزرگ سالمندان در فرهنگ سرای الغدیر تبریز، با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha