• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 95063119221
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در ارومیه

راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: در استان مشکل فروش و عرضه محصولات صنایع دستی داریم.

افسانه رنجبر قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در ارومیه خبر داد و گفت: شهردار ارومیه قول مساعد برای اختصاص مکانی مناسب برای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در یکی از فضاهای سبز ارومیه به تعداد 100 غرفه 40 مترمربعی داده است که در صورت ایجاد بازار برای فروش محصولات صنایع دستی رونق اقتصادی به خانه‌های مردم رفته و شاهد توسعه اقتصادی خواهیم بود.

وی گفت:  با توجه به تنوع محصولات و حضور هنرمندان 27 استان از سراسر کشور استقبال عمومی از این نمایشگاه بسیار خوب است.

 وی در خصوص نقاط ضعف و قوت سومین نمایشگاه صنایع دستی گفت: بازدید و استقبال عموم مردم از غرفه‌های صنایع  نقطه قوت و فروش کم محصولات صنایع دستی و کم تر از حد انتظار نقطه ضعف این جشنواره بود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به تنوع محصولات صنایع دستی اظهار کرد : در این نمایشگاه انواع رشته های صنایع دستی من جمله هنرهای چوب، مس، سراجی چرم،حصیر بافی، قلمزنی، مینا کاری تراش سنگهای قیمتی و تزئینی، چاقو سازی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

 رنجبر صنایع دستی را یکی از عوامل توسعه اقتصادی عنوان کرده و افزود: تولید و عرضه محصولات صنایع دستی منجر به رونق اقتصادی سازندگان آنها شده و چرخه اقتصادی را برای آنان می چرخاند .

وی با بیان اینکه متاسفانه قدرت خرید مردم برای صنایع دستی کم است اظهار کرد: برخی از غرفه داران از میزان فروش محصولات راضی و برخی ناراضی بودند لذا باید مطالعه و بررسی لازم در راستای میزان و نوع محصولات برای فروش بالا انجام  گیرد تا هنرمندان  در این گونه نمایشگاه ها متحمل ضرر نشوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه متاسفانه  فروش صنایع چوب کم است افزود: با توجه به نظارت انجام شده توسط این سازمان قیمت‌های عرضه شده بسیار مناسب بود اما با وجود این شرایط مطلوب بازهم برخی از غرفه داران صنایع چوب ناراضی بودند و فروش کمی داشتند.

وی با اشاره به اینکه قیمت صنایع چوب گران نیست، گفت: محصولات صنایع چوب با هر قیمتی و برای هر نوع سلیقه‌ای ساخته می‌شود در این راستا برخی هنر برایشان مهم بوده و با هر قیمتی خریداری می کنند اما برخی برای استفاده شخصی به محصولی ساده و با قیمت مناسب نیاز دارند.

رنجبربا اشاره به اینکه باید صنایع دستی استان را به سایر شهر های کشور بشناسانیم تصریح کرد: برگزاری همزمان نمایشگاه سراسری صنایع دستی با جشنواره انگور موجب شد تا فرصتی برای معرفی آداب و رسوم، محصولات صنایع دستی و جاذبه های گردشگری استان پیش آید.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: در صورت همکاری و مساعدت همه دستگاه‌ها می‌توان فضایی امن و مطمئن برای تولید و فروش محصولات هنرمندان صنایع دستی ارومیه ایجاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha