• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 95070100067
  • منبع : نمایندگی فارس

قاتل ستایش اعدام شد

قاتل ستایش اعدام شد

قاتل ستایش، دختر 6 ساله نی‌ریزی، که حدود شش ماه قبل پس از ربودن این دختربچه، طلاهای او را ربوده و ستایش را به قتل رسانده بود، صبح پنجشنبه اول مهر ماه در شهرستان نی‌ریز و در ملاءعام اعدام شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، سعید ـ ط که با نیت ربودن طلاهای ستایش، او را ربوده و پس از آزار و اذیت و سرقت زیورآلاتش، به قتل رسانه بود، صبح پنجشنبه و پس از طی مراحل قانونی، اعدام شد.

این قاتل که گوشواره‌های ستایش، سرنخی برای شناسایی اش شد، پس از دستگیری به اغفال و مخفی کردن، آزار و اذیت و قتل ستایش اعتراف کرد.

متهم پرونده پس از اقرار صریح و همچنین تکمیل تحقیقات در دادگاه عمومی بخش آباده‌طشک و صدور قرار جلب به دادرسی و همچنین صدور کیفرخواست در دادسرای نی‌ریز در خردادماه امسال در دو قسمت علنی و غیرعلنی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان محاکمه شد.

شعبه اول دادگاه کیفری یک استان پس از رسیدگی به اتهامات، حکم بر محکومیت متهم و  اعدام در ملاءعام از باب تجاوز به عنف، قصاص نفس از جهت قتل عمدی و پانزده سال حبس از حیث آدم‌ربایی و ده سال و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری از باب سرقت توأم با آزار، صادر کرد.

حکم صادر شده پس از فرجام خواهی وکیل متهم پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و در شعبه ۲۴ دیوان عالی کشور با رد فرجام خواهی، حکم محکومیت تأیید و ابرام گردید.

اجرای حکم اعدام سعید ـ ط در کمتر از شش ماه پس از وقوع جنایت از حیث تجاوز به عنف و پس از صرفنظر اولیاء دم از اولویت اجرای حکم قصاص انجام شد.

قتل و آزار ستایش ـ دختر بچه ۶ ساله نی‌ریزی ـ در فروردین ماه امسال باعث تألمات شدید روحی خانواده و اطرافیان مقتوله و همچنین جریحه دار شدن احساسات عمومی شد که دستگاه قضایی استان فارس پس از دستگیری قاتل در کوتاه‌ترین زمان نسبت به مدیریت پرونده، رسیدگی قانونی و مجازات عامل این جنایت اقدام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۱ ۱۱:۱۶

کاش نسبت به گنده ها هم عدالتی بود..کسایی که هر‌گندی میزنن ولی دربهترین حالت میفتن اوین اونم با امکانات

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۱ ۱۳:۱۷

کاش .... کاش ...... کاش .......... عدالت برای همه یکسان باشه

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۱ ۱۴:۱۵

فرض میکنیم که این جریان درست باشد پس باید قاتل ستایش قریشی هم اعدام شود چرا که این دو دقیقا مشابه به هم هستند البته اگر این ستایش نیریزی واقعی باشد.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۱ ۱۴:۲۷

اعدام نباید کنن بزارن تو زندان باشن تا ابد

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۰۹:۴۳

من با اعدام مخالفم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۰:۳۴

اعدام شد خدارو شکر دستتان درد نکند ... دعای خیر پدر و مادران بدرقه ی راهتان کسایی که میگن اعدام نباید میشد حبس ابد چیه فکر کنین به خواهر کوچیک خودتون اتفاق میافتاد چیکار میکردین

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۳۰ ۱۴:۲۳

افرین به رای دادگاه نیریز

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۲۲ ۰۳:۳۱

سلام عالیه اگه چندنفرازاینجورآدمارااعدام کنندکسی جرات چنین کاری رانداردیعنی چه به یه دخترشش ساله تجاوزبشه.هرچنددمن بااعدام مخالفم بااعدام چنین افرادی موافقم