• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95070100287
  • منبع : نمایندگی سمنان

کشف 73 قطعه طلای غیراستاندارد در سمنان

کشف 73 قطعه طلای غیراستاندارد در سمنان

ایسنا/سمنان یک مقام مسئول در اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان از کشف 73 قطعه طلاجات فاقد کدشناسایی و علامت استاندارد و معرفی صاحبان آنها به تعزیرات حکومتی استان و پلمپ واحدهای آنان در پنج ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا،«مجید حیدریان» معاون ارزیابی انطباق استاندارد استان سمنان، در اولین جلسه کمیته استانی نظارت بر واحدهای تولیدکننده و توزیع­‌کننده مصنوعات طلای این استان بااشاره به اجباری بودن استاندارد مصنوعات طلا اظهار کرد: درج کد شناسایی و علامت استاندارد سازندگان مصنوعات طلا بر روی مصنوعات عرضه­‌شده در بازار، اجباری است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به بازرسی کارشناسان این اداره‌کل از فروشندگان بازار طلا در استان افزود: بازرسی از واحدهای عرضه­‌کننده مصنوعات طلا در استان برای حصول اطمینان از آن در طول سال‌جاری با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی انجام شد.

 وی افزود: در امر بازرسی از واحدهای صنفی عرضه‌کننده مصنوعات طلا و دستیابی به بازار عرضه طلای استاندارد، نیازمند همکاری بیش از پیش اتاق­‌های اصناف شهرستان­‌های استان با این اداره‌کل هستیم.

 همچنین روح­‌الله خدام­‌عباسی رئیس اداره اندازه­‌شناسی، اوزان و مقیاس­‌های اداره‌کل استاندارد این استان نیز خاطرنشان کرد: در 8 بازرسی مشترک که تا پایان مردادماه امسال، از این مراکز در سطح استان سمنان انجام شده­‌است؛ 42 واحد طلا فروشی مورد بازرسی قرار گرفت که 73 مصنوع طلا به‌­دلیل نداشتن کدشناسایی و یا علامت استاندارد پلمب و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی یادآور شد: در همین ارتباط اتاق­‌های اصناف استان تا پایان مهرماه امسال به بازرسی از واحدهای تحت پوشش خود و اطلاع‌رسانی به آن­ها از طریق برگزاری دوره­‌های آموزشی یا انتشار بروشورهای مناسب به منظور آگاهی دادن به مسئولین واحدهای صنفی عرضه­‌کننده مصنوعات طلا موظف شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha