• یکشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 95070401839
  • خبرنگار : 71467

به ایسنا اعلام شد

پاسخ رئیس کل به اعتراض کارکنان بانک‌ها در کاهش دریافتی

پاسخ رئیس کل به اعتراض کارکنان بانک‌ها در کاهش دریافتی

در حالی به دنبال ماجرای افشای فیش‌های حقوقی سقف تسهیلات و حقوق مزایای کارکنان بانک‌ها محدود و کاهش یافت که با واکنش مثبتی از سوی شبکه بانکی همراه نبود. این در حالی است که از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی این گونه بر می‌آید که این تصمیم بر اساس شرایط موجود گرفته شده و ممکن است در آینده تغییر کند.

به گزارش ایسنا، در جریان افشای فیش‌های حقوقی نجومی برخی مدیران که چند مدیرعامل بانک نیز در راس آن قرار داشتند، برخی به دلیل دریافت حقوق‌های بالای ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان با تصمیمات گرفته شده، از کار برکنار شدند. بعد از انتقادات مطرح شده از سوی جریان‌های مختلف نسبت به پرداخت حقوق‌های بالا در نتیجه تصمیم‌گیری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، سقف پرداختی‌ها به مدیران و مسئولان و همچنین کارکنان تعدیل شد. در این میان کارکنان بانک‌ها اعم از مدیرعامل تا پایین‌ترین سطح کارمندان در شبکه بانکی بر اساس دستورالعملی در محدودیت دریافت تسهیلات و مزایا قرار گرفتند.

بر این اساس اخیرا با تنظیم مقرراتی حق پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها از محل منابع قرض‌الحسنه ممنوع و سود تسهیلات دریافتی آن‌ها به ۱۰ درصد رسید. در عین حال محدودیت دیگری تعیین شد که اعتراض گسترده کارکنان بانک‌ها را به همراه داشت به طوری که سقف تسهیلاتی که آن‌ها می‌توانند در کل دوران ۳۰ ساله خدمات دریافت کنند به ۲۵۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.بعد از این اخیرا شواری پول و اعتبار نیز مصوبه‌ای داشت که میزان پاداش پرداختی به هریک از کارکنان از محل هزینه‌های جوایز و یا تبلیغات سپرده قرض‌الحسنه پس انداز نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر دریافتی آن‌ها بیشتر باشد.

گرچه تا این مدت مدیرعامل بانک‌ها واکنشی نسبت به محدودیت‌های ایجاد شده نداشتند، اما ولی‌اله سیف -رئیس کل بانک مرکزی-امروز در پاسخ به این سوال ایسنا که چرا با وجود تخلف در دریافتی مدیران عامل بانک‌ها مجموعه کارکنان شبکه بانکی تحت فشار قرار گرفته و حتی دریافتی کارکنان جز شبکه بانکی نیز محدود شده است توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تردیدی در اینکه کارکنان شبکه بانکی اقشار زحمت کش و پرتلاشی هستند وجود ندارد، گفت:  اما درباره تعادلی که باید در پرداخت‌ها وجود داشته باشد ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا بتوانیم با توجه به نوع فعالیت و تلاشی که همکاران ما در نظام بانکی انجام می‌دهند و ریسک‌هایی که متحمل می‌شوند، شرایط قابل قبولی را ایجاد کنیم.

سیف ادامه داد: حداکثری که در این مقطع می‌توانست برای تسهیلات‌دهی به کارکنان بانک‌ها وجود داشته باشد در همین حد (۲۵۰ میلیون تومان) بود و بیش از این امکان آن وجود نداشت چرا که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به شرایطی بهتر از این دست پیدا نکردند.

البته رئیس کل بانک مرکزی اظهار امیدواری کرد که در آینده فرصت‌هایی ایجاد شود که بتوان شرایط موجود را ترمیم کرد، ولی گفت که در حال حاضر به دلیل شرایطی که هست، من از همکارانم تقاضا دارم تا با صبوری، احساس مسئولیت نشان دهند که علاقه‌ها آن‌ها به خدمت به هم‌وطنان بیش از پیش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۱۴:۵۶

باسلام. آقای سیف درست می فرمایند! کارمندبا 27سال سابقه با یک میلیون و دویست تومان دریافتی شکم خود را پرمی کند ولی آن آقای مدیرعامل با 250000000میلیون دریافتی همیشه گرسنه است

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۱۶:۳۶

ممنون از ایسنا... کسی صداش در نمیاد! تورو خدا پیگیر باشین

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۱۶:۴۲

پرداخت وام های چندصد میلیونی با سود ۲ درصد به کارمندان بانک ها از منابع حساب های قرض الحسنه مردم بدبخت! مثلا بانک قوامین نه قرعه کشی برگزار میکند برای حساب های قرض الحسنه نه وامی پرداخت میکند؛ اعم از وام ازدواج, وام شهریه دانشگاه, وام سفر یا ...

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۱۷:۰۹

آقای سیف! چطوری متوجه شدی که کارکنان شعبه زحمتکش ترین کارمندان هستند؟!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۲۰:۲۰

سلام. چرا کارکنان بانک مرکزی مشمول این محدودیت‌ها نشدند؟ اگر قرار است عدالت رعایت شود، باید برای همه باشد، نه اینکه کارکنان بانکها مشمول سقف و محدودیت باشند ولی کارکنان بانک مرکزی خیر. اگر رییس کل بانک مرکزی دنبال اجرای عدالت است چرا خود و کارکنان زیرمجموعه اش از این عدالت گریزان هستند؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۲۰:۳۸

با سلام. متاسفانه دوستان پس از سالها بی مبالاتی در پرداخت و بی ضابطه گری در امور مرتبط و خالی کردن خزانه، اکنون به فکر جبران برآمدند و مثل همیشه تنها به پاک کردن صورت مساله بسنده کردند. دریافتی و تسهیلات کارکنان بانک ها هرگز خارج از ضابطه نبوده و نیست. آقایان اگر عزم جدی دارند به اموری بپردازند که روزانه معادل حقوق و مزایای سالیانه کارکنان بانک در حال حیف و میل است.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۲۲:۵۵

یعنی وام ۲۵۰ میلیونی اونم با سود 10 درصد واسه کارکنان بانکها کم هست که دارن اعتراض میکنند؟!! ببین قبلا چی بوده که الان وام ۲۵۰ میلیونی واسشون ارج و قرب نداره!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۲۳:۳۱

جناب رئیس کل از محدودیت های پرداختی حمایت و دفاع می‌کنند. در جواب چند نکته اعلام و درخواست جواب دارم: 1-مشکل مرخصی کارکنان و عدم ذخیرکردن بیش از 9روز وعدم امکان رفتن به مرخصی چه کسی مسئول پاسخگوئی است 2- میزان ساعات کاری کارکنان و اضافه ماندن در پایان ساعات اداری برای بستن حسابها گاها 12ساعت کاری. این حق مازاد کاری و عدم پرداخت حق کارکنان به عهده کیست و چه کسی پاسخگو است؟ 3-ماندن کارکنان برای کشیک دستگاههای خودپرداز در تمام تعطیلات نوروز، جمعه ها و سایر تعطیلی‌ها در شهر خود و دائم آماده باش بودن و آخر سر 2ساعت اضافه کار. مسئول این همه کوتاهی در عدم پرداخت حق آماده باش بودن در تمام تعطیلات و اخر سر نرفتن به مرخصی که احساس در بند بودن به کارکنان می‌دهد به راستی چه کسی پاسخگو است؟ 4-ووووو.......حال رئیس کل به این چند سوال جواب دهند و ما را قانع کنند بقیه پیشکش

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۵ ۰۷:۳۲

متاسفانه در ایران مدیران تخلف می کنند کارکنان زحمت کش تاوان می دهند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۶ ۲۲:۲۵

یه کارخانه ی شکلات سازی سالانه انواع و اقسام شکلات رو به کارکنانش به صورت رایگان میده. یه کارخونه ی تولید پودر رختشویی محصولشو به صورت رایگان در اختیار کارکنانش میذاره. یه بانک هم که به همه ی ملت وام میده به کارکنانش تسهیلات ویژه میده. اگر جلوی اون کارخونه ی شکلات یا کارخونه ی پودر رختشویی رو گرفتین اونوقت بیاین واسه وام کارمندای بانک اعتراض کنید. اصلا مگه این موضوع به کسانیکه کارمند بانک نیستن ربطی داره؟ درضمن، هیچ کارمند معمولی ۲۵۰ میلیون وام نگرفته و سقف تسهیلاتش نهایتا به ۱۵۰ میلیون میرسه. ۲۵۰ میلیون رو اون بالاییا گرفتن. قابل توجه مردم عزیز اینکه کارمندا قسط تسهیلاتشونو میدن. خب شمام برید وام بگیرید. ولی شمایی که فقط تسهیلات کارمندای بانکا رو میبینی، آیا کار طاقت فرسای اونا رو هم دیدین؟ درسال فقط ۱۵ روز اونم با هزار منت کشی از هر کس و ناکسی مرخصی میرن. گاهی شده چند هفته از ۶ صبح تا ۱۲ شب یسره تو بانک باشن و زحمت بکشن. اصلا میدونین یعنی چی؟ تو عیدا، تعطیلات، جشن و عزا همش سرکارن. اونوقت با ۲۰ سال سابقه، حقوقش ۱۴۰۰ میشه! آخه اینم حسادت داره؟ چرا تو مسائلی که بهتون مربوط نیست و هیچی ازش نمیدونین دخالت میکنین؟ نون کارمندای زحمتکش بانک آجر بشه که شده! چی گیر شما میاد؟