• دوشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95070502461
  • خبرنگار : 71516

سخنگوی پنتاگون: اولویت فعلی ائتلاف آمریکا از پای درآوردن رهبران داعش است

سخنگوی پنتاگون: اولویت فعلی ائتلاف آمریکا از پای درآوردن رهبران داعش است

سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که نیروهای ائتلاف ضد داعش در مرحله کنونی بر از پای درآوردن سرکرده‌هاش داعش متمرکز هستند.

به گزارش ایسنا، کریستوفر کارنز، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در پنتاگون در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: نیروهای ائتلاف ضد داعش در مرحله کنونی بر از پای درآوردن سرکرده‌هاش داعش متمرکز هستند. تلاش برای قطع امدادرسانی به آنان ادامه دارد. این اقدام مانع این خواهد شد که داعش نیروهای بیشتری را به عضویت خود درآورد.

وی گفت: ائتلاف طی دوره گذشته به ویژه در ماه سپتامبر دستاوردهای زیادی را کسب کرده است. حملات ائتلاف موجب شد داعش نتواند پیشروی بیشتری داشته باشد. ما ۴۵۰ حمله را علیه اهداف نفتی و زیرساخت اصلی داعش انجام دادیم و ۲۵۰۰ هدف را در عراق و سوریه نابود کردیم.

کریستوفر کارنز گفت: این اقدامات موجب کاهش درآمدهای داعش شد طوری که این گروه تروریستی به نیروهای محلی خود ۱۰ درصد حقوقی را می دهد که به نیروهای خارجی‌اش می‌پردازد. اگر به توانایی‌مان در کاهش قدرت داعش نگاه کنیم می‌بینیم که نیروهای ما توانستند ۵۰ درصد از اراضی تحت سیطره داعش در عراق را با همکاری نیروهای محلی و بین ۲۲ تا ۲۴ درصد را نیز در سوریه پس بگیرند. ما از طریق کشتن سرکرده‌های داعش و نابودی تجهیزات آن‌ها به مسئولان عملیات علیه داعش در عراق و سوریه کمک کردیم.

وی تأکید کرد: نیروهای ائتلاف ۶۰۰ حمله را برای نابودی بخش ارتباطات داعش انجام دادند. ما برای توقف امدادرسانی به داعش تلاش زیادی می‌کنیم و تجهیزات و سلاحمان را برای کمک به نیروهای محلی در موصل و رقه به کار خواهیم گرفت.

با وجود اظهارات این مسئول آمریکایی اما ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا هیچ نقش قابل توجهی در کاهش پیشروی داعش نداشته است بلکه این خود ارتش سوریه و عراق بوده‌اند که مناطق این دو کشور را از دست داعش آزاد می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha