• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95070704357
  • منبع : نمایندگی سمنان

دستاوردهای پلیس استان سمنان در 6ماه اخیر؛

کاهش 33 درصدی جرائم خشن در سمنان/انهدام 39 باند موادمخدر در استان

کاهش 33 درصدی جرائم خشن در سمنان/انهدام 39 باند موادمخدر در استان

ایسنا/سمنان فرماندهی انتظامی استان سمنان از کاهش 33 درصدی جرائم خشن در استان سمنان در 6ماهه اول امسال خبر داد و گفت: استان پهناور سمنان امروز به لطف حضور همیشگی و متعهدانه سبزپوشان نیروی انتظامی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

به گزارش ایسنا، سردار روح‌الامین قاسمی در آستانه هفته ناجا در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: خوشبختانه مردم نیز پا به پای نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مسئول به ایجاد امنیت که یک محصول جمعی است کمک می‌کنند و این کاهش 33 درصدی جرائم خشن و یا کاهش محسوس سرقت‌ها و کشفیات موادمخدر نتیجه این همراهی است.

وی  از کاهش چهار درصدی سرقت در این استان خبر داد و افزود: کشفیات سرقت‌ها در استان سمنان نیز در این 6 ماهه 17 درصد افزایش داشته است.

فرماندهی انتظامی استان سمنان با اشاره به کاهش 16 درصدی تلفات جاده‌ای در این استان  تصریح کرد: شمار کشته‌ها در سوانح ترافیکی در استان سمنان از 170 نفر کشته در 6 ماهه سال قبل به 143نفر در 6 ماهه اول امسال تقلیل یافته که جای تقدیر دارد.

وی همراهی مردم را مهم‌ترین عامل در کاهش تلفات جاده‌ای دانست و ادامه داد: استان سمنان 1100 کیلومتر آزادراه دارد و کنترل همه اینها کار سختی است، با این همه نیروی انتظامی با افزایش کنترل‌ها، ارتقاء آموزش‌های عمومی، فرهنگ‌سازی و... توانسته به روند رو به کاهش تلفات جاده‌ای در کشور کمک کند.

سردار قاسمی به یکنواختی و کویری بودن محورهای این استان اشاره کرد و گفت: این یکنواختی و کویری بودن سبب شده که رانندگان در این محورها خستگی بیشتری داشته و در نتیجه امکان تصادفات در استان افزایش یابد.

افزایش 123درصدی کشفیات و انهدام 39 باند موادمخدر

فرماندهی انتظامی استان سمنان از افزایش 123درصدی کشفیات موادمخدر در سمنان خبر داد و اظهار کرد: در  6 ماهه نخست امسال 3835 کیلوگرم انواع موادمخدر توسط پلیس استان کشف شده است.

وی از انهدام 39 باند موادمخدر در این مدت خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها 1785 سوداگر مرگ توسط پلیس استان سمنان دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

افزایش 166درصدی کشفیات قاچاق کالا

قاسمی از افزایش 166 درصدی کشفیات قاچاق کالا در این استان خبر داد و گفت: در 6 ماهه اول امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی،اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخل طرح‌ها و برنامه‌های متعددی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان صورت گرفته است.

وی در همین راستا به اجرای طرح شناسه‌دار شدن انبارها در استان اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در همین راستا همکاری بسیار نزدیگی با مسئولان استان داشته است.

کشف 100درصدی پرونده‌های پلیس فتا در سمنان

این فرمانده ارشد انتظامی از کشف 100درصدی پرونده‌های پلیس فتا در سمنان خبر داد و افزود: میزان کشفیات پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا در 6ماهه اول امسال رشدی 27 درصدی داشته که این مهم نتیجه تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در این بخش است.

وی از رشد 42 درصدی رشد در کشف پرونده‌های قضایی در فضای مجازی از سوی پلیس فتای استان خبر داد و تصریح کرد: پلیس فضای مجازی را کاملا رصد و آن را تحت نظر دارد.

فرماندهی انتظامی استان سمنان به ارائه خدمات مشاوره‌ای پلیس به مردم اشاره و اظهار کرد: تنها در این 6 ماه به بیش از 2400 شهروند استان خدمات مشاوره‌ای تخصصی ارائه شده است.

سازش 67 درصد پرونده‌ها در کلانتری‌های استان

قاسمی از سازش 67 درصد پرونده‌ها در کلانتری‌های این استان خبر داد و گفت: افزایش حجم سازش و مصالحه در کلانتری‌ها و مراکز وابسته به پلیس سبب می‌شود که از حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا کاسته شود.

این مقام ارشد انتظامی از رشد 12درصدی تماس‌های مردمی با پلیس 110 خبر داد و گفت: فوریت‌های پلیسی 110 امروز به یک مامن و نقطه اتکاء برای مردم تبدیل شده و بسیاری از مشکلات مردم از طریق این پلیس مرتفع می‌شود.

وی اضافه کرد: در شش ماهه اول امسال تماس‌های متعددی با پلیس 110 استان برقرار شده که 94 هزار از این تماس‌ها منجر به عملیاتی‌شدن شده است که این رقم نشان از رشد 7 درصدی ماموریت‌های پلیس 110 در استان سمنان دارد.

قاسمی از افزایش 35 درصدی تقدیرها از پلیس در این 6ماه خبر داد و اضافه کرد: همزمان تعداد شکایات مردمی از پلیس نیز 53 درصد کاهش داشته است که این آمار و ارقام نشان می‌دهد که پلیس در این استان به وظیفه خود واقف است و مردم نیز نهایت همراهی و همکاری با پلیس استان را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha