• پنجشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95070804760
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

فرمانده انتظامی کرماشناه:

دستگیری مجرمین "زن" در کرمانشاه رشد ۹ برابری داشته است

دستگیری مجرمین "زن" در کرمانشاه رشد ۹ برابری داشته است

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از افزایش تعداد مجرمین زن استان و 9 برابر شدن تعداد آنها در سال جاری ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار منوچهر امان اللهی در دیدار امروز (8 مهرماه) فرماندهان و نیروهای انتظامی و مرزبانی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تلاش شبانه‌روزی نیروهای پلیس، گفت: خوشبختانه با تلاش مضاعف تمام نیروهای پلیس و مشارکت مردم و تلاش تمام نیروهای امنیتی، امروز امنیت مطلوبی را در کشور و استان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه در مقایسه با استانهایی که جمعیتی مشابه استان دارند، علی رغم آمار بالای بیکاری و وضعیت نامناسب اقتصادی، آمار جرائم پایین‌تری  دارد.

امان‌اللهی افزود: خوشبختانه در استان جرائم پیچیده و سرقت‌های مهم به نسبت استانهای مشابه آمار پایینی دارد.

روند کاهش "سرقت" در استان 3 ساله شد

وی با بیان اینکه عملکرد پلیس طی دو تا سه سال اخیر در حوزه بیشتر جرائم ارتقا مطلوبی پیدا کرده است، گفت: امسال برای سومین سال پیاپی شاهد کاهش سرقت در استان هستیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش هشت درصدی سرقت در استان در نیمه ابتدای امسال، گفت: طی این مدت سرقت‌های مهم یازده درصد، سرقت مغازه 35 درصد، سرقت منزل 19 درصد، سرقت خودرو شش درصد، سرقت موتورسیکلت 20 درصد و سرقت مسلحانه 78 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در نیمه ابتدای امسال با تلاش همه نیروها 93 باند سارقین در استان شناسایی و منهدم شدند و 3194 سارق نیز طی این مدت دستگیر شدند.

امان اللهی تصریح کرد: طی این مدت همچنین 15 هزار و 349 نفر در حوزه جرائم مختلف در استان دستگیر شدند.

افزایش 9 برابر مجرمین "زن" در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با ابراز نگرانی از افزایش تعداد مجرمین زن استان، گفت: متاسفانه در نیمه ابتدای امسال 2529 زن مجرم دستگیر شدند که این میزان رشد 9 برابری تعداد مجرمین زن را نشان می‌دهد.

امان‌اللهی خاطرنشان کرد: همچنین از 15 هزار و 349  مجرم دستگیر شده در استان طی این مدت، 13 هزار و 270 نفر آنها بیکار هستند.

دستگیری بیش از 4200 توزیع کننده "مواد مخدر" در استان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر و مبارزه با قاچاقچیان همواره در دستور کار انتظامی استان قرار داشته است، گفت: در نیمه ابتدای سال 432 کیلوگرم انواع مخدر کشف شد و طی این مدت 23 باند توزیع مواد مخدر نیز شناسایی و منهدم شد.

وی از دستگیری 4245 نفر توزیع کننده مواد مخدر طی این مدت خبر داد واظهار کرد: همچنین 85 قاچاقاچی نیز در نیمه ابتدای سال دستگیر شدند.

امان اللهی با اشاره به برقراری بیش از 372 هزار تماس با پلیس 110 طی این مدت گفت: از این تعداد بیش از 150 هزار تماس عملیاتی شده است.

وی از اجرای 36 طرح در حوزه ارتقا امنیت اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: طی این طرح‌ها با 2076 مزاحم خیابانی برخورد شده و دهها هزار مورد تذکر و ارشاد و راهنمایی داده شده است.

وی با اشاره توقیف 1604 دستگاه خودرو به دلیل تخلفات مختلف در نیمه ابتدای سال گفت:: طی این مدت همچنین 700 دستگاه در بحث آلودگی صوتی توقیف شدند.

وی افزود: همچنین طی این مدت 200 دستگاه وسیله نقلیه به دلیل بدحجابی سرنشینان توقیف شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه اعتیاد یکی از چالش‌های اساسی استان است، گفت: در رابطه با رفع این معضل همه باید پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه درصد آلودگی کرمانشاه به نسبت برخی استانها در بحث اعتیاد بالاست، اظهار کرد: این در حالی است که در کرمانشاه به نسبت همان استانها ما تنها یک سوم ظرفیت برای نگهداری معتادان کارتون خواب را داریم.

امان اللهی در پایان با بیان اینکه نیروهای پلیس بیش از حد توان و ظرفیت خود کار و فعالیت می‌کنند، گفت: نیروهای پلیس فداکارانه و خارج از وظایف قانونی خود تلاش می‌کنند و تمام تلاشمان این است که مردم در آسایش و امنیت باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha