• جمعه / ۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95070905244
  • منبع : نمایندگی زنجان

زنجان، الگویی برای کشورهای عضو اکو

زنجان، الگویی برای کشورهای عضو اکو

ایسنا/زنجان مدیر بخش کشاورزی و صنعت دبیرخانه سازمان اکو گفت: برای شهری که کمتر از 500 هزار نفر جمعیت دارد، داشتن این تعداد هتل و رستوران فرصت خوبی برای توسعه فراهم کرده و می‌تواند الگوی مناسبی برای کشورهای عضو اکو باشد.

به گزارش ایسنا، «ممدوح اونال» در حاشیه مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرصت بسیار خوبی برای شهرها به‌وجود می‌آورد تا دستاوردها و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود: برای شهری که زیر 500 هزار نفر جمعیت دارد داشتن این تعداد هتل‌ها و رستوران‌ها و شهری تمیز، شهری که شهروندانش با توریست‌ها با احترام رفتار می‌کنند، برای کشورهای اکو، برای هر شهر عضو اکو، نمونه و الگوی بسیار خوبی می‌تواند باشد.

این مسئول اظهار کرد: داشتن چنین ویژگی‌هایی هم برای اشتغال، هم برای عمران و آبادانی و توسعه و هم برای رفاه می‌تواند الگوی مناسبی باشد.

مدیر بخش کشاورزی و صنعت دبیرخانه سازمان اکو در خصوص برنامه‌های مشترک اکو در کشورهای عضو به‌ خصوص ایران، خاطرنشان کرد: در آینده پروژه‌های مشترکی در حوزه‌های مختلف، از جمله کشاورزی، صنایع و گردشگری خواهیم داشت. به‌عنوان نمونه، کاربرد کشاورزی بهینه چگونه می‌تواند باشد و یا با مصرف آب کمتر، کاربرد کشاورزی بهتر و باکیفیت‌تر(بهینه) چگونه می‌تواند شکل بگیرد، هم‌چنین با مصرف کمتر آب، تولید محصولات باکیفیت‌تر و باارزش‌تر چگونه ممکن است، چگونه صادرات صورت می‌گیرد و یا بازارهای مشترک چگونه ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز پروژه‌های مشترکی با کشورهای اکو داریم. مثلاً سال قبل پروژه مشترک کاربرد کشاورزی بهینه را با آذربایجان آغاز کردیم و فکر می‌کنیم ایران نیز می‌تواند در این مورد با ما مشارکت کند.

به گزارش ایسنا، اکو یک سازمان منطقهای دولتی محسوب می‌شود که در سال 1985 با حضور سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه با هدف پیشبرد همکاریهای اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تأسیس شد. در ادامه فغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز به این سازمان منطقهای پیوستند. کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی اکو برای تسریع در توسعه منطقهای از طریق تلاشهای مشترک، همکاریهای لازم را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha