• شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95071005810
  • خبرنگار : 71277

حجازی پور: ندادن میزبانی مسابقات زنان جهان به ایران اشتباه است

حجازی پور: ندادن میزبانی مسابقات زنان جهان به ایران اشتباه است

یکی از شطرنج بازان مطرح ایرانی با بایکوت شدن میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی جهان سال آینده مخالفت کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از گاردین، تعدادی از شطرنج بازان خارجی از جمله نازی پایکیدزه، شطرنج باز آمریکایی با میزبانی ایران برای بازی‌های شطرنج فوریه 2017 مخالفت کردند. با این حال میترا حجازی پور ، استاد بزرگ شطرنج زنان که در مسابقات آسیایی 2015 زنان قهرمان شد و در مصاحبه با گاردین اعلام کرد که بایکوت کردن بازی‌ها در ایران کار اشتباهی است و جلوی تلاش‌های سخت برای پیشرفت ورزش زنان در ایران را می‌گیرد.

حجازی پور 23 ساله در این باره افزود: این مسابقات می‌تواند یکی از بزرگترین مسابقات بین‌المللی زنان در ایران باشد، ما در گذشته نتوانسته ایم در هیچ رشته‌ای مسابقات بزرگ بین‌المللی زنان در این حد را در ایران برگزار  کنیم. درست نیست که بعضی ها درخواست بایکوت شدن این مسابقات را بدهند. این مسابقات برای زنان ایرانی مهم است و فرصتی است تا ما قدرت خودمان را نشان دهیم.

حجازی‌پور از دیگر شطرنج بازان درخواست کرد که به مسابقات در ایران بیایند. او در این باره گفت‌: من درک می‌کنم که قوانین حجاب ممکن است برای آنها سخت باشد، اما می‌خواهم به آنها بگویم که اگر صبر و درک خود را نشان دهند و به ایران بیایند تاثیر مثبتی خواهند داشت. ایران کشور زیبایی است و فرهنگ فوق‌العاده‌ای دارد. اگر ایران بتواند میزبان این بازی‌ها باشد قدم بزرگ برای ما برداشته خواهد شد و به شطرنج بازان زن ایران کمک خواهد شد. ضمنا ورزش زنان در ایران پیشرفت خواهد کرد. بسیاری از زنان ورزشکار ایرانی در سال‌های گذشته برای کشورشان تاریخ سازی کرده‌اند. شیرین گرامی، اولین زن ورزش‌های سه گانه ای بود که از طرف ایران در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و کیمیا علیزاده در  المپیک ریو توانست اولین مدال المپیک زنان ایرانی را کسب کند.

حجازی پور در پایان گفت‌: ورزش زنان در سال‌های اخیر در ایران بسیار پیشرفت کرده است و ورزشکاران زن ایرانی مدال‌های بسیاری برای کشور کسب کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha