• سه‌شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95071308365
  • منبع : روابط عمومی نشر

«امیرکبیر و ناصرالدین‌شاه» در بازار کتاب

«امیرکبیر و ناصرالدین‌شاه» در بازار کتاب

چاپ تازه کتاب «امیرکبیر و ناصرالدین ‌شاه» نوشته سیدعلی آل‌داود منتشر شد.

به گزارش ایسنا، ناشر در معرفی این کتاب نوشته است: کتاب «امیرکبیر و ناصرالدین شاه» نوشته سیدعلی آل داود حاصل تجمیع دو اثر پیشین نویسنده درباره میرزا تقی خان امیرکبیر با اضافات و بازنگری است.

میرزا تقی خان امیرکبیر در شمار معدود سیاست‌پیشگان ایران در دو سده اخیر است که از همان آغاز آشنایی با دنیای سیاست و ورود به آن دریافت که ایران از دنیای متمدن و در حال صنعتی شدن آن روزگار عقب افتاده و این فاصله به سرعت در حال افزایش است. با شکل گیری این اندیشه در ذهن جست‌وجوگر وی، به دنبال راه‌های مقابله با آن رفت و با دانشی که از اوضاع جهان به دست آورد کوشید بنیان‌های کارسازی در ایران به وجود آورد. امیرکبیر در مدت سه سال و اندی که تصدی این مقام را داشت خدمات فراوانی به کشور کرد و راه توسعه و گسترش علوم و صنایع جدید را در ایران گشود. او را باید در حقیقت بنیانگذار ایران نو به شمار آورد.

این اثر به سه جلد تقسیم شده است: 1. جلد اول: نامه‌های امیرکبیر به ناصرالدین‌شاه مشتمل بر دو بخش: الف) نامه‌های امیر به شاه و ب) گزیده‌ای از نامه‌های امیرکبیر به دیگران ، 2. جلد دوم: اسناد و نامه‌هایی از امیرکبیر مشتمل بر پنج بخش: الف) میرزا تقی‌خان امیرکبیر بر پایه اسناد، ب) نامه‌های امیرکبیر به ناصرالدین شاه، ج) پانزده نامه از ناصرالدین شاه به امیرکبیر، د) نامه‌های امیرکبیر به دیگران در دوره صدارت، ه) اسناد و نوشته‌های گوناگون درباره امیرکبیر، 3. جلد سوم: «نوادرالامیر» و داستان‌های تاریخی درباره امیرکبیر.

چاپ اول کتاب «امیرکبیر و ناصرالدین شاه» نوشته سیدعلی آل‌داود، اولین اثر از انتشارات کتاب رایزن است که در سری اسناد و متون تاریخی چاپ شد و با شمارگان هزار نسخه در اختیار پژوهندگان، محققان و صاحبان اندیشه قرار گرفت و حالا چاپ دوم آن روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha