• شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95071710102
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

کدام «هدف گردشگری»؟ وقتی هیچ موبایلی آنتن نمی‌دهد!

کدام «هدف گردشگری»؟ وقتی هیچ موبایلی آنتن نمی‌دهد!

ایسنا/کرمانشاه واژه "هدف گردشگری" زمانی به روستا یا مکانی اطلاق می‌شود که همه اهداف گردشگری در آن منطقه قابل دستیابی باشد، نه اینکه از اولین نیازهای روز هم همچون آنتن دهی موبایل بی‌بهره باشد


به گزارش خبرنگار ایسنا، حدود یک دهه از تصویب روستاهایی به نام هدف گردشگری در ایران و استان کرمانشاه می‌گذرد، اما این روستاهایی که باید از شرایط مطلوب و ویژه ای برای توسعه گردشگری برخوردار می‌بودند، هنوز از امکانات اولیه زندگی هم به دورند، چه به برسد به توسعه گردشگری!

استان کرمانشاه یک دهه پیش 14 روستای خود را در هیات دولت وقت مصوب کرد که پسوند «هدف گردشگری» همراهشان باشد و در این میان به منظور توسعه گردشگری همه نوع خدماتی در این روستاها برای گردشگران داخلی و خارجی مهیا و فراهم شود، اما گویا همه چیز در قالب همان پسوند باقی ماند و دیگر هیچ!

«
چرمله» یکی از آن 14 روستای هدف گردشگری مصوب هیات دولت در استان کرمانشاه است که بیش از یک دهه از هدف گردشگری بودنش می ‌گذرد و در این یک دهه تنها چیزی که  نصیبش شده تنها یک تابلو در مسیر جاده سنقر به چرمله است.

هادی فعله‌گری دهیار همین روستاست که در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه می‌گوید: اصلی ترین مشکل این روستا عدم آنتن دهی موبایل است، بگونه‌ای که هیچ نوع موبایلی در این روستا آنتن نمی‌دهد، درحالی که در تبلیغات شرکت‌های اپراتور مخابراتی همواره می ‌بینیم که چنان تبلیغ می کنند که در جزایر دورافتاده هم آنتن می دهد؟!

او ضمن خطاب قرار دادن مسئولین مخابراتی استان گفت: باور کنید چرمله جزیره‌ای دور افتاده نیست، روستایی است در همین حوالی شهرستان سنقر و کلیایی که هدف گردشگری هم هست.

فعله گری یادآور شد: حدود سه سال پیش بود که از طریق همین خبرگزاری ایسنا مشکل عدم آنتن دهی موبایل در روستای هدف گردشگری چرمله را عنوان کردیم و در آن هنگام تا چند روز جنب و جوش اندکی میان مسئولین مخابراتی شهرستان سنقر به راه افتاد، اما همینکه دیدند آب از آب افتاد و رسانه ها دیگر پیگیر این ماجرا نیستند، آنها نیز موضوع را بی خیال شدند!

دهیار روستای هدف گردشگری چرمله گفت: در بسیاری از مواقع گردشگرانی به این روستا آمده و ترجیح می دهند شب را در روستا بمانند، اما وقتی متوجه می شوند که در این روستا هیچ موبایلی آنتن نمی دهد، ناگزیر شب نشده بساط خود را برچیده و از روستا دور می‌شوند.

او ادامه داد: این مشکل مردم روستای چرمله را بارها با مسئولین شهرستان سنقر و کلیایی و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی درمیان گذاشته ایم و هربار آنها قول‌های مساعدی برای رفع مشکل به ما می دهند، اما هرگز به قول‌هایشان عمل نمی‌کنند.

دهیار روستای هدف گردشگری «چرمله» گفت: روستای چرمله یک روستای هدف گردشگری است و به دلیل وجود آبشار دیدنی پریشان در اغلب ایام سال به ویژه در تابستان و بهار گردشگران بسیاری دارد، اما از آنجایی که در این روستا هچ موبایلی آنتن نمی دهد، گردشگران مجبورند سریع این روستا را ترک کنند.

فعله‌گری تاکید کرد: عدم آنتن‌دهی موبایل در این روستا به معضلی برای اهالی روستا و حتی گردشگران تبدیل شده است.

او همچنین به دیگر مشکلات این روستای هدف گردشگری اشاره کرده و می‌گوید: یکی از جاذبه های تاریخی روستای هدف گردشگری چرمله وجود یک حمام تاریخی با 400 سال قدمت است که متاسفانه به دلیل عدم مرمت مناسب فضای داخلی آن، متروکه‌ شده است.

دهیار روستای چرمله همچنین از احداث سرویس بهداشتی توسط مسئولین شهرستان سنقر در این روستا یاد کرد و گفت: مدتهاست که چند چشمه سرویس بهداشتی برای رفاه حال گردشگران در این روستا احداث شده، اما به دلیل عدم لوله کشی آب، بلااستفاده به حال خود رها شده است.

وی با بیان اینکه کوه‌های بدر و پریشان و آبشار دیدنی آن اصلی ترین جاذبه گردشگری این روستاست، گفت: متاسفانه به دلیل عدم وجود مسیر دسترسی مناسب به این آبشار، کمتر گردشگری موفق به دیدار این آبشار می‌شود.

......
و خلاصه این حال و روز یکی از آن 14 روستای هدف گردشگری استان است که از حداقل امکانات هم هنوز که هنوز است بی بهره مانده‌اند.

 


به گزارش ایسنا، ‌روستای چرمله علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان سنقر در استان کرمانشاه در فاصله 23 کیلومتری شمال شرقی شهر سنقر قرار دارد. درباره وجه نامگذاری این روستا باید گفت که چرمله در زبان کردی به معنای "رنگ سفید" است و چون منطقه‌ای سردسیری و کوه‌های اطراف آن پوشیده از برف است، این روستا را "چرمله" نام نهاده‌اند.

این روستا اقلیمی کوهستانی، سرد و خشک دارد و آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در زمستان سرد است. همچنین چرمله‌ی علیا از روستاهای قدیمی استان کرمانشاه است و سابقه‌ی سکونت نسبتاً طولانی دارد که ساختمان یک حمام قدیمی که تاریخ ساخت آن به دوره‌ی قاجاریه برمی‌گردد، بیانگر قدمت و سابقه‌ی تاریخی این روستا است.

گزارش از: هادی نوروزی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha