• شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95071710129
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

نيشابور بالغ بر 300 روستاي داراي سكنه دارد

نيشابور بالغ بر 300 روستاي داراي سكنه دارد

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست فرمانداري نيشابور گفت: در همه كشورها توجه به روستاها از مسائل مهم است، چرا که نقش موثري در توليد و رونق اقتصادي دارند، همان‌طور که در نیشابور بالغ بر 300 روستاي داراي سكنه وجود دارد.

سعيد شيباني در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا، با بیان اینکه اقدامات مطلوبی در زمينه‌ بهبود شرايط روستاها در حال انجام است، اظهار کرد: نيشابور شهر بزرگي است و امكانات موجود نمي‌تواند پاسخگو باشد، با توجه به اینکه این شهرستان با تعدادي از استان‌ها از نظر جمعيت، پراكندگي و روستاها برابري مي‌كند.

وی ادامه داد: با اين كه خدمات خوبي به انجام می‌رسد، اما نمي‌توان گفت همه چيز ايده‌آل است، چرا كه مسئله بزرگي شهر اجازه نمی‌دهد كه با سرعت، امكانات موجود منجر به رفع گرفتاري‌ها و مشكلات شود.
 
شيباني خاطرنشان کرد: در نیشابور ظرفيت‌هاي فوق‌العاده‌اي به‌چشم می‌خورد، پايه اقتصاد نيشابور گردشگري است، چرا كه این شهرستان، پارامترهاي مورد نياز گردشگري موفق را داراست و بوم‌گردي از زيرشاخه‌هاي آن است كه مي‌تواند سنت‌هاي روستاها را زنده كند، مردم را به سمت آن هدايت و منجر به تقویت اقتصاد روستاها شود.

سرپرست فرمانداري نيشابور با بيان اين‌كه بوم‌گردي یکی برنامه‌هاي اصلي ميراث فرهنگي و به‌طور قطع بر اقتصاد روستاها تاثیرگذار است، تصریح كرد: البته در اين مساله نيازمند زمان هستیم، چرا كه متاسفانه ممکن است، بروكراسي و تامين استانداردهاي مربوط به آن، باعث خستگی مردم شود.

شيباني اضافه کرد: يكي از اقداماتی كه در اقتصاد مقاومتي به آن توجه شده، كاهش مسيرهاي اداري، اصلاح قوانين دست و پا گير و تبيين قوانين كارگشا و پيشرو است تا مسير مربوطه هموار شود و بتواند تحركي در توليد و خروج از ركود ايجاد نماید.

وی عنوان کرد: كارهايي در اين زمينه در حال انجام است تا از طريق وزارت‌خانه اختيارات بيشتري به استان تفويض شود،  استان نيز این تفويض را به شهرستان‌ها داده كه به عنوان مثال، در بحث بوم‌گردي نياز به يك سير سنگين نباشد و اميدواریم اين روند تسهيل شود.

سرپرست فرمانداري نيشابور افزود: در این میان به تسهيلات اعتباري نيز نيازمند هستیم كه آن هم، مراحل پيگيري خود را طی می‌کند. همچنین يكي از بخش‌هاي اصلي موضوع گردشگري، صندوق كارآفريني اميد است که اين موضوعات در كنار هم در حال حركت هستند اما آن طور که باید موثر و پررنگ ظاهر نشده که می‌توان انتظار داشت، در نقطه‌اي به یکدیگر برسند و ظرفيت يكديگر را تقويت كرده و در نهایت منجر به باز شدن گره‌ها شوند.

وي در خصوص روستاهاي خالي از سكنه نيز عنوان كرد: بسياري از روستاهايي كه خالي از سكنه شدند، به دلیل مهاجرت است که در سنوات گذشته رخ داده، اما تلاش دولت براي روستاهاي خيلي كوچك هم بر اين اساس بوده كه بحث امكانات اوليه‌ي آن‌ها تامين شود.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha