• شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95071710230
  • خبرنگار : 71496

ضمن ابراز نگرانی شدید؛

درخواست اتحادیه اروپا برای توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری

درخواست اتحادیه اروپا برای توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری

اتحادیه اروپا طرح جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت ۹۸ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را "نگران کننده" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری الفجر، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تاکید کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین غیر قانونی با تمامی اظهارات سابق مقامات این رژیم مبنی بر اینکه شهرکی جدید در اراضی فلسطینی احداث نخواهد شد، در تضاد است.

در این بیانیه آمده است که تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت و توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین با توصیه‌های گزارش کمیته چهار جانبه بین المللی صلح در خاورمیانه منافات دارد و احتمال تحقق راه حل تشکیل دو کشور را بسیار کم رنگ و تشکیل کشور مستقل فلسطین را نیز غیر ممکن می‌کند .

این در حالی است که نمایندگان کمیته چهارجانبه بین المللی ( متشکل از بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا) در پایان نشست خود در مقر سازمان ملل در نیویورک به شدت با ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی مخالفت کرده بودند.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود طرح جدید شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای جداسازی شهر رام الله از نابلس و بدین گونه تلاشی برای جلوگیری از تشکیل کشور مستقل فلسطین دانست.

این اتحادیه با اشاره به اینکه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان به موجب قوانین بین المللی اقدامی غیر قانونی و نامشروع است، از رژیم صهیونیستی خواست به راه حل‌هایی که از طریق مذاکرات سازش با فلسطینیان بدان دست می‌یابد، پایبند باشد.

دولت رژیم صهیونیستی دوم ماه اکتبر جاری با ساخت ۹۸ واحد مسکونی جدید برای یهودیان در شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری موافقت کرد.

گزارش‌های رسمی صهیونیستی حاکی از آن است که ساخت و ساز در اراضی فلسطینیان و توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین در سه ماهه نخست سال جاری طی سه سال گذشته بی سابقه بوده است.

لازم به ذکر است که مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی از آوریل سال ۲۰۱۴ متوقف شده است که اصلی‌ترین دلیل توقف این مذاکرات اصرار طرف صهیونیستی بر ادامه شهرک سازی در اراضی فلسطینی، مخالفت با آزادی گروه چهارم از اسرای فلسطینی و عدم مذاکره بر سر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای سال ۱۹۶۷ بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha