• شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 95071710460
  • منبع : نمایندگی کردستان

آب شرب بانه سالم است

آب شرب بانه سالم است

ایسنا/کردستان رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهر بانه گفت: آب شرب بانه به هیچ وجه آلوده نبوده و در آزمایش‌های به عمل آمده آلودگی میکروبی را نشان نداده است.

جلال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره نگرانی‌های بوجود آمده در مورد کیفیت آب شرب شهرستان بانه، اظهار کرد: هر ساله در ماه‌های شهریور و مهر با توجه به کمی حجم آب، آبگیری از طبقات زیرین سد بانه انجام می‌شود و چون حجم آب کم شده، ناچاریم که از دریچه‌های پایین سد کار آبرسانی را انجام دهیم.

وی افزود: به همین خاطر رنگ آب غیرشفاف به نظر می‌رسد که علت آن نیز انباشت لایه‌های منگنز بوده که با کلر ثانویه این رنگ بوجود آمده است. این برای تمامی سدهای دنیا امری معمول و عادی است که در ضمن برای سلامتی هم مضر نیست.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهر بانه تاکید کرد: آب بانه به هیچ وجه آلوده نبوده و در هیچ آزمایشی آلودگی میکروبی را نشان نداده است.

وی در ادامه به حجم آب سد بانه اشاره و عنوان کرد: آب موجود در سد 4 میلیون مترمکعب بوده و 2 میلیون مترمکعب آن به مصرف رسیده است که با این کاهش حجم آب، ناچار به آبگیری از کف سد هستیم.

صالحی ضمن اشاره به این نکته که این اداره متولی آب نمی‌باشد، گفت: آبی که اداره امور آب به این اداره تحویل می‌دهد متاسفانه چندان مناسب نیست، اما در تصفیه‌خانه بعد از انجام مراحل کلرزنی اولیه، اختلاط سریع، لخته سازی و ته‌نشینی، فیلتراسیون و کلرزنی ثانویه تحویل خانوارها می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به کوتاهی‌های اداره امور آب، تصریح کرد:‌ اداره امور آب به تعهدات خود برای نصب اسکله شناور داخل سد با توجه به جلسات و یادآوری‌های زیادی که صورت گرفته عمل نکرده و مشکل اصلی عدم اجرا را نیز کمبود بودجه عنوان کرده‌اند. با توجه به قراردادهای قبلی قرار بوده که سال گذشته این اسکله نصب شود.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهر بانه بیان کرد: با توجه به مشکل پیش آمده و عدم تعهد امور آب، اداره آب و فاضلاب برخورد لازم دانست که این بحران را برای رفاه حال شهروندان مدیریت کند که با خرید 4 پمپ هوادهی، 3 پمپ دفیورزی که کار هوادهی را انجام می‌دهد و یک پمپ آبشاری و نصب اسکله شناور توانستیم این بحران را مهار کنیم.

وی اعلام کرد: اما این مهار مقطعی است، چون باید آب روان وارد سد شود و این مسئله هم مگر با آبگیری سد عباس آباد و نصب اسکله شناور توسط امور آب میسر نمی‌شود.

صالحی در ادامه از اشتراک 23 هزار و 500 خانوار بانه‌ای خبر داد و عنوان کرد: مقدار آب کنونی برای این مشترکان کافی نیست.

وی در پایان از افتتاح آزمایشگاه اداره آب و فاضلاب بانه خبر داد و گفت: بعد از سنندج دومین شهر در استان کردستان هستیم که مجهز به آزمایشگاه می‌باشیم.

‌آب شرب شهرستان بانه طی دو ماه گذشته از لحاظ رنگ، طعم و بو دچار تغییراتی شده بود که نارضایتی‌هایی را از سوی شهروندان در پی داشت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha