• شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95071710530
  • منبع : نمایندگی گیلان

صادرات نخستین محموله حصیر گیلان به حاشیه خلیج‌فارس

صادرات نخستین محموله حصیر گیلان به حاشیه خلیج‌فارس

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: محموله حصیر گیلان برای نخستین بار به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شد.

به گزارش ایسنا، «رضا علیزاده» حصیر را در زمره پرطرفدارترین صنایع‌دستی گیلان خواند و گفت: هم‌اکنون این محصول با دستان پرتوان هنرمندان استان در حال پوسته‌اندازی از حالت سنتی به تجاری است .

وی با اشاره به این‌که استان گیلان مفتخر به داشتن بیش از 2200 هنرمند حصیرباف است، اضافه کرد: بیشترین تعداد محصولات حصیری در شهرستانهای انزلی، رشت، لاهیجان و لنگرود تولید می‌شود .

این مسئول بهترین راه رقابت با صنایع‌دستی خارجی را افزایش کیفیت محصولات تولیدی، تنوع محصولات و تجاری‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تولیدات سنتی گیلان به‌علت برخورداری از کیفیتی ممتاز و داشتن جنبه کاربردی در سبد صادرات چمدانی قرار داشت که این مهم با تلاش هنرمندان صنایع‌دستی گیلان و همت مسئولین استانی امروز به صادرات کلان مبدل شد.

علیزاده با بیان این‌که صنایع‌دستی حصیری سالانه بیش از 50 میلیارد ریال گردش مالی دارد، از صادرات نخستین محموله حصیر به مقصد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس طی روز جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این کالاها به ارزش 7000 دلار و شامل 10 هزار قطعه بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان اظهار کرد: این صادرات در ماه‌های آتی نیز استمرار خواهد داشت و هر دو ماه یک کامیون برای مشتری خارجی ارسال می‌شود.

علیزاده مجموعه کالاهای ارسالی را شامل محصولات بافتنی حصیر مثل سبد، زنبیل، ساک و سفره و ... محصولات‌داری حصیر مثل حصیر زیرانداز خواند و افزود: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تولیدات صنایع‌دستی استان طی سالجاری معادل 35 درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش، هم‌اکنون صادرات سفال ، گلیم و حصیر به‌صورت تجاری به سایر کشورها در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha