• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95072012290
  • خبرنگار : 71548

تعطیلی چند روزه روزنامه‌ها و اظهارات چند مدیرمسئول

تعطیلی چند روزه روزنامه‌ها و اظهارات چند مدیرمسئول

بسیاری از روزنامه‌ها پنجشنبه (23 مهرماه) منتشر نمی‌شوند و همین موضوع باعث تعطیلی چهار روزه و دوری آنها از دنیای خبر و رسانه می‌شود.

به  همین منظور خبرنگار ایسنا با چند تن از مدیران مسئول روزنامه‌ها درباره علت این اقدام گفت‌وگو کرده است.

مهدی رحمانیان -مدیر مسئول روزنامه شرق - در این باره اظهار کرد: بعد از دو روز تعطیلی و عزاداری شهرها خالی از مخاطب است و خیلی فضای مناسبی برای انتشار روزنامه نیست. از طرفی این تعطیلی یک تجدید قوا برای تحریریه هم می‌شود و همه فرصت دارند که به عزاداری بپردازند.

همچنین بهروز بهزادی - رییس شورای سیاست‌گذاری و سردبیر سابق روزنامه «اعتماد» -  با بیان اینکه به طور کلی تیراژ انتشار روزنامه‌ها در  روز پنجشنبه نسبت به سایر  روزهای هفته پایین‌تر است، اظهار کرد:  در این روزهای تعطیلی مخاطبان می‌توانند اخبار را از طریق اینترنت پیگیری کنند. با وجود اینترنت در سراسر جهان، به روزنامه‌ها آسیب جدی وارد شده است. به طور کلی معتقدم که روزنامه‌ها در برابر اینترنت آسیب‌پذیرترین محسوب می‌شوند و اگر نتوانند خودشان را تغییر دهند و به دنبال کارهای جدید بروند، نمی‌توانند خودشان را دنیای رسانه حفظ کنند.

او با بیان اینکه در آینده دنیای رسانه‌ای به  سوی دیجیتال شدن پیش می‌رود، خاظرنشان کرد: روزنامه یک عادت بوده است که با تغییر نسل‌ها این عادت هم عوض می‌شود. اگر برای من روزنامه خریدن از کیوسک جذاب بود، برای فرزندم تا اندازه‌ای جذاب است و برای نوه‌ام دیگر جذابیتی ندارد. 

منصور مظفری - مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد - نیز در این باره گفت: ما به علت بین‌التعطیلین بودن روز پنجشنبه و عزاداری‌  کارمندان برای عاشواری حسینی روزنامه را منتشر نمی‌کنیم. ولی از طرفی ما بخش خصوصی هستیم و توزیع و چاپخانه‌مان هم خصوصی است و مجبور هستیم که تسلیم شویم.

او ادامه داد: در این شرایط روزنامه‌های دولتی و عمومی که از بیت‌المال  استفاده می‌کنند، چاپخانه و توزیع اختصاصی و در سراسر کشور نیروهایی در استخدام دارند باید منتشر شوند  چون این روزنامه‌ها به صورت مستقیم از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند موظفند که منتشر شوند و اگر این کار را نکنند در حق دولت و مردم اجحاف کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha