• شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۵ / ۰۶:۱۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95072112582
  • خبرنگار : 71186

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هشدار داد

داخلی‌سازی به کاهش کیفیت خودرو منجر نشود

داخلی‌سازی به کاهش کیفیت خودرو منجر نشود

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: حفظ حقوق مصرف‌کنندگان از نظر کیفیت خودروهای جدید مقدم بر داخلی‌سازی این محصولات است، بنابراین داخلی‌سازی نباید منجر به کاهش کیفیت خودروها شود.

محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی موضوع داخلی‌سازی قطعات این خودروها مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه داخلی‌سازی قطعات موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در داخل خواهد شد، خاطرنشان کرد: با این حال باید دقت شود که داخلی‌سازی باعث کاهش کیفیت خودروهای تولیدی در ایران نشود.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد:‌ متاسفانه خطوط تولید برخی قطعه‌سازان داخلی قدیمی است بنابراین برای حفظ کیفیت قطعات در فرایند داخلی‌سازی باید نسبت به انتقال تکنولوژی و به‌روزرسانی خطوط تولید این شرکت‌ها اقدام شود.

وی افزود: بهترین کار در این زمینه این است که خودروسازان خارجی متعهد شوند در فرایند تولید خودروهای جدید خود در ایران نسبت به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های قطعه‌سازی منتخب و انتقال فن‌آوری به این شرکت‌ها اقدام کنند.

جعفری با بیان اینکه متاسفانه تجربیات گذشته نشان داده داخلی‌سازی برخی خودروها منجر به کاهش کیفیت این محصولات می‌شود، تصریح کرد: اگر مصرف‌کنندگان بخواهند بین خودروی داخلی‌سازی شده بی‌کیفیت و خودروی با کیفیت مونتاژی انتخاب کنند قطعا خودروی مونتاژی را انتخاب خواهند کرد بنابراین این واقعیت باید مدنظر خودروسازان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۴ ۰۹:۵۹

"باید دقت شود که داخلی‌سازی باعث کاهش کیفیت خودروهای تولیدی در ایران نشود." واقعا جای تشکر داره که اینهمه به فکر کیفیت خودروهای داخلی هستید! دیگه کم کیفیت تر از پراید؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۴ ۱۰:۰۰

مگر تجربه غیر از این بوده که می فرمایید نشود؟ چه چیزی تغییر کرده که تغییر فوق العاده مورد انتظار شماست؟