• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072715840
  • خبرنگار : 71477

تشدید تدابیر امنیتی در مالزی با آغاز عملیات موصل

تشدید تدابیر امنیتی در مالزی با آغاز عملیات موصل

معاون نخست وزیر مالزی امروز (سه شنبه) اعلام کرد، با آغاز حمله گسترده نیروهای عراقی برای بازپس گیری شهر موصل از تروریست‌های داعش، کوالالامپور تدابیر امنیتی خود در مرزها را برای مواردی که شبه نظامیان مالزیایی بخواهند از عراق به خانه بازگردند، تقویت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای دولت عراق روز دوشنبه حمله‌ای را به حمایت آمریکا برای بیرون راندن تروریست‌های داعش از موصل، آخرین پایگاه مهم و بزرگ این گروه در عراق آغاز کردند.

براساس برآوردها بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ شبه نظامی داعشی مرکب از نیروهای عراقی و خارجی در موصل حضور دارند.

احمد زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر مالزی در کنفرانسی خبری گفت: امنیت مرزی و فرودگاه‌های مالزی افزایش یافته و مسیرهای غیرقانونی که معمولاً توسط قاچاق‌چیان استفاده می‌شد، تحت نظارت قرار دارد.

وی افزود: ما با آژانس‌های اطلاعاتی بین‌الملل در حال تبادل اطلاعات هستیم و فهرستی از مظنونین را در اختیار داریم که شامل اسامی افرادی است که گمان می‌کنیم با داعش ارتباط دارند.

احمد زاهد به این که چه تعداد تبعه مالزیایی در حال حاضر در موصل هستند، اشاره‌ای نکرد اما آمار پلیس که ماه گذشته منتشر شده نشان داد که ۹۰ تبعه مالزیایی از سال ۲۰۱۳ میلادی به داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند.

در اوت سال جاری میلادی مالزی پاسپورت ۶۸ تبعه خود را که مشخص شد برای پیوستن به داعش قصد خروج از کشور را دارند، باطل کرد.

احمد زاهد گفت: شبه نظامیانی که به مالزی بازگردند بازداشت می‌شوند و مورد بازجویی عقیدتی قرار می‌گیرند. به طور کلی ۳۷ تن به خاطر قصد پیوستن به داعش در خارج از کشور، بازگشت به مالزی پس از پیوستن به داعش یا تامین مالی این گروه بازداشت شده‌اند.

حسام‌ الدین حسین، وزیر دفاع مالزی گفت: منابع اطلاعاتی نشان داده‌اند که اگر عملیات موصل موفق شود هزاران عضو داعش ممکن است به زادگاه‌های خود بازگردند یا در مناطقی چون جنوب شرق آسیا پایگاه‌های امنی برای خود دست و پا کنند. ما باید به شدت هوشیار و گوش به زنگ باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha