• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072715956
  • خبرنگار : 71496

در پی پیشرفت چشمگیر نیروهای عراقی در آغاز عملیات؛

توسل داعش به خودروهای بمب‌گذاری شده برای توقف پیشروی ارتش عراق در موصل

توسل داعش به خودروهای بمب‌گذاری شده برای توقف پیشروی ارتش عراق در موصل

دبیرکل وزارت پیشمرگ‌ها در اقلیم کردستان عراق اظهار داشت، داعش از روش‌های مختلفی چون حفر تونل و پرکردن آن با نفت، خودروهای بمب گذاری شده و عوامل انتحاری برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگ‌ها در اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگویی ویژه با شبکه ماهواره‌ای روسیا الیوم تاکید کرد: تروریست‌ها از مناطقی که نیروهای پیشمرگ‌ و نیروهای مشترک عراق آزاد کردند به آسانی عقب نشینی نمی‌کنند.

یاور اظهار داشت: درگیری‌ها با تروریست‌های داعش برخلاف آنچه برخی معتقدند که مدت طولانی ادامه خواهد داشت، ظرف چند هفته پایان خواهد یافت.

دبیرکل وزارت نیروهای پیشمرگ افزود: داعشی‌ها از روش‌ها و ابزارهای مختلفی چون مقر تونل و پر کردن آن با نفت، خودروهای بمب گذاری شده و عوامل انتحاری برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی استفاده می‌کنند.

یاور افزود: تروریست‌ها مقاومت خواهند کرد اما در نهایت از خاک عراق بیرون رانده خواهند شد. هدف اصلی این عملیات نیز در درجه اول دور کردن خطر داعش از اقلیم و در درجه دوم از عراق و کل منطقه است.

وی درباره مساله آوارگان نیز گفت: طرحی مشترک برای استقبال از آنها ارائه شده و مسیرهای امنی برای آن دسته از غیرنظامیانی که تمایل دارند از شهر موصل خارج شوند ایجاد شده است.

یاور ادامه داد: علاوه بر این مبالغ بسیاری از سوی سازمان ملل، دولت مرکزی در بغداد و نیز اقلیم کردستان عراق جهت اسکان آنها و محل‌هایی برای اسکان اختصاص داده شده است.

دبیرکل وزارت نیروهای پیشمرگ با اشاره به اینکه نتایج روز اول عملیات از چند منظر  اهمیت بسیاری دارد و پیشمرگ‌ها جهت دستیابی به مسیر اصلی ارتباطی میان موصل و منطقه "القویر" تلاش می‌کنند گفت: این مساله در مراحل بعدی عملیات اهمیت بسیاری دارد. نیروهای ما تاکنون موفق شده‌اند، تروریست‌ها را از هشت روستای بزرگ بیرون برانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha