• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95072817377
  • خبرنگار : 71461

واکنش معاون قرآنی وزیر ارشاد درخصوص برخی خبرها

واکنش معاون قرآنی وزیر ارشاد درخصوص برخی خبرها

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار یادداشتی از مردم شریف درخواست کرد تا در مواجهه با این گونه حوادث و شاعیه‌ها؛ ضمن خودداری از انتشار اجازه ندهند نسبت به مقدسات به ویژه قرآن کریم و خادمان قرآن سوء برداشتی پیش آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از معاونت قرآن و عترت وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ متن یادداشت به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

"یا نِساءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ" احزاب ٣٢

متاسفانه خبر ناگواری در رسانه­‌های مجازی منتشر شد که افراد متدین بویژه جامعه قرآنیان را متاثر کرد. صرف نظر از ماهیت موضوع و وقوع یا عدم وقوع جرم که کاملاً به حوزه قضایی مربوط است، انتشار آن مصداق اشاعه فحشاء است.

دشمن عملکردهای غلط را مستمسکی قرار می‌دهد تا به نوعی تقدس زدایی کند. کارنامه درخشان جامعه قرآنی و نیروهای انقلاب با خطای یک یا چند نفر از بین نمی‌رود. ضمن تقبیح انتشار اسرار مردم از ریاست محترم قوه قضائیه تقاضا می‌کنم دستور فرمایند رسیدگی به این پرونده در اولویت قرار گرفته و بر اساس دستور العمل قرآنی در صورت تخلف از سوی هر کسی به ویژه افرادی که انتظار می‌رود تربیت قرآنی شده باشند حکم صادر و اجرایی شود. از شاکیان محترم تقاضا می‌کنم که با صبوری و متانت در احقاق حق تلاش نمایند. از مردم شریف انتظار می‌رود در این گونه حوادث ضمن خودداری از انتشار، اجازه ندهند نسبت به مقدسات به ویژه قرآن کریم و خادمان قرآن سوء برداشتی پیش آید.

لازم به ذکر است اصرار به عدم اشاعه فحشاء برای همه افراد و اقشار باید لحاظ گردد. هر گناهکار و مجرمی در ازای جرمی که مرتکب می‌شود باید کیفر و عقوبت داشته باشد و انتشار عکس، پرونده و تخلف مجرمین، خود جرم دیگری است که نابخشودنی است.

در پایان باور دارم که بعضی اقشار نظیر روحانیون، انقلابیون، متدینین و به‌ویژه قاریان قرآن و مداحان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند که خطای آنان ناخودآگاه باورهای دینی مردم را تضعیف می‌نماید و برای همین آیه شریفه ٣٠ احزاب می‌فرماید:

"یا نساء النبی من یأت منکن بفاحشه مبیّنه یضاعف لها العذاب ضعفین"

ای همسران پیامبر در صورتی که هر یک از شما گناه آشکار و فاحشی مرتکب شود (به دلیل آثاری که در جامعه می‌گذارد) عذابش دو چندان خواهد بود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۳۰ ۱۲:۳۰

بنده ضمن درک مطلب ایشان و درستی استدلالشان از عموم هم میهنان می خواهم که از اشاعه این اخبار از سوی هر دو طرف اجتناب کنند.هرچند که صرفِ مطلع شدن از این قبیل اخبار را گناهی برای کسی نمی دانم.