• جمعه / ۳۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95073017876
  • منبع : نمایندگی سمنان

افتتاح نخستین شهرک بازیافت کشور تا دهه فجر در سمنان

افتتاح نخستین شهرک بازیافت کشور تا دهه فجر در سمنان

ایسنا/سمنان شهردار سمنان از بهره‌برداری از شهرک بازیافت این شهر در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این شهرک نخستین شهرک بازیافت در کشور است و با افتتاح آن شاهد تجمیع واحدهای فعال در این بخش و بهبود منظر شهری در شهر تاریخی سمنان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، شهردار سمنان، حسین موسوی در بازدید از این پروژه شهری که در معیت دانایی فرماندار سمنان انجام شد، اظهار کرد: با جمع‌آوری همه واحدهای بازیافت از سطح شهر و استقرار آن‌ها در شهرک بازیافت سیما و منظر شهری سمنان به خصوص در جاده نظامی و خیابان شهیدان احمدپناهی  بهبود می‌یابد.

وی به طرح مدیریت شهری برای شهرک بازیافت سمنان اشاره کرد وافزود: علاوه‌بر بهبود سیمای شهری واحدهایی که در این شهرک مستقر می‌شوند شناسنامه‌دار خواهند شد و بخش اعظمی از معضلات اجتماعی مربوط به خرید و فروش ضایعات و آهن‌آلات مستعمل هم برطرف خواهد شد.

شهردار سمنان از فرمانداری خواست تا در زمینه معرفی اصناف بازیافت و خرید و فروش آهن‌آلات مستعمل به سازمان پسماند کمک کنند تا انتقال غرفه‌های بازیافت به این شهرک در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی هم‌چنین سرعت‌بخشی به ایجاد زیرساخت‌های فضای سبز و خیابان‌ها را خواستار شد و ادامه داد: به‌منظور کیفیت‌بخشی به زیرسازی این شهرک، لاین اصلی معبر منتهی به این شهرک از بتن RCC استفاده می‌شود.

به گفته این مدیریت ارشد شهری، درخت‌کاری و ایجاد فضای سبز این شهرک هم در روزهای پایانی اسفند انجام خواهد شد.

«حمیدرضا پیوندی» مدیرعامل سازمان پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان هم در این بازدید، گفت: هم‌اکنون 45 غرفه و انبار بازیافت در شهر سمنان مستقر هستند که چهره شهر را مخدوش کرده و بخش زیادی از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی را اشغال کرده‌اند.

وی با اشاره به وسعت پیش‌بینی شده برای نخستین شهرک بازیافت کشور در سمنان افزود: شهرک بازیافت 20 هکتار زیربنا دارد و شامل 65 قواره زمین است.

به گفته وی، قواره‌های 1200 متری برای آهن‌آلات و فلزات سنگین، 2500 و 3500 متری برای پلاستیک، پت و کارتن، و قواره‌های 6000 متری برای صنایع تبدیلی و کارخانجات بازیافت اختصاص داده شده است که با درخواست متقاضیان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل سازمان پسماند و تبدیل مواد شهری سمنان با بیان این‌که دیوارکشی کامل محدوده تا پایان آبان ماه انجام خواهد شد و شبکه برق نیز کامل می‌شود، خاطر نشان کرد: راه‌اندازی شهرک بازیافت مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی صنایع تبدیلی، خارج نشدن مواد بازیافتی به‌صورت خام از شهر، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اشاره کرد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha