• جمعه / ۳۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 95073018034
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

امام جمعه موقت تبریز:

توان دفاعی کشور باید همواره تقویت شود

توان دفاعی کشور باید همواره تقویت شود

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه موقت تبریز گفت: نیروهای دفاعی کشور همواره باید سعی در افزایش توان خود داشته باشند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «محمدتقی آل هاشم»، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر این‌که نیروهای مسلح باید در آمادگی کامل باشند تا دشمن جرأت و تفکر تجاوز به ایران را نداشته باشد، اظهار کرد: دشمن همواره از ما هراس داشته و خواهد داشت و ما نباید در تقویت توان دفاعیمان هرگز کم کاری کنیم.

وی افزود: اخیراً رزمایش با اقتدار حریم ولایت با شرکت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که علاوه‌بر تشکر و خسته نباشید به آن‌ها باید از نیروهای پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز که آن‌ها نیز در این رزمایش بودند قدردانی کنیم.

وی در ادامه به سالگرد شهادت اولین شهید محراب، آیت‌الله شهید قاضی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله قاضی از مردان حق جوی روزگار و از علمای فداکار اسلام بودند، ایشان اولین شهید محراب هستند و همواره خود را خدمتگزار اسلام می‌دانستند.

آل هاشم با اشاره به اهمیت ورزش و تندرستی، خاطرنشان کرد: روزهای گذشته، روز تربیت بدنی و ورزش را سپری کردیم که در جامعه باید به این امر اهمیت زیادی قائل شویم، چون انجام کامل واجبات دینی، در جهت صحت بدن است و پیش نیاز صحت بدن، ورزش صحیح است، چنان‌که امام(ره) نیز در اهمیت ورزش فرموده بودند «من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم».

وی در ادامه با بیان این‌که ما در جامعه‌مان باید قدردان جوان‌هایمان که راه حق را در پیش گرفته‌اند و با رشادت‌های خود حریم آل الله را حفظ می‌کنند باشیم، افزود: باید شهدا و جانبازان و جوانان انقلابی خود را بشناسیم و قدردان آن‌ها باشم، چون ما مدیون آن‌ها هستیم.

امام جمعه موقت تبریز با قدردانی از مردم در هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مجالس عزاداری امام حسین(ع) در دهه‌ی اول محرم امسال، خاطر نشان کرد: راه امام حسین(ع) راه حق است، ما نیز باید این راه را در پیش گیریم و در برگزاری مجالس عزاداری این امام بزرگ شیعیان هرگز سستی نکنیم، چون امام حسین(ع) و یارانش با خون خود اسلام را نجات دادند، مقام معظم رهبری نیز بر هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این مجالس تأکید دارند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha