• شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080100376
  • خبرنگار : 71457

العبادی: ترکیه برای منافع خود می‌جنگد نه کمک به عراق

العبادی: ترکیه برای منافع خود می‌جنگد نه کمک به عراق

نخست وزیر عراق تاکید کرد زمانی که بغداد از آنکارا طلب کمک کرد، ترکیه کمکی به عراق نفرستاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سومریه نیوز، عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در سخنانی در کنفرانس شورای عالی بیداری اسلامی در بغداد گفت: زمانی که ما از رهبری ترکیه درخواست کمک کردیم. کمک برای ما نفرستاد. ترکیه برای منافع و گسترش نفوذ خود می‌جنگد.

العبادی تصریح کرد: عراق خواهان خیر و خوبی برای ترکیه، عربستان و تمامی کشورهای همسایه است و خواهان همکاری علیه تروریسم است و درست که اختلافاتی وجود دارد اما دلیلی برای جنگیدن با هم نیست. عراق هیچ دشمنی با کسی ندارد و تمایل هم به این کار ندارد.

العبادی همچنین تاکید کرد: هر کس که بر اهل تسنن در عراق به ظاهر گریه می‌کند زمانی که داعش شهرهای آن‌ها را اشغال کرد هیچ موضعی نشان نداد.

وی گفت: آینده موصل بهتر از قبل خواهد بود و نمی‌شود که با این اوضاع و این بیداری اسلامی، کشورهایی باشند که برای تسویه حساب با کشوری دیگر از تروریسم حمایت کنند.

نخست وزیر عراق این سوال را مطرح کرد که با چه دین یا عقیده‌ای، سوریه تخریب می‌شود و میلیون‌ها سوری آواره می‌شوند و با کدام دین یا عقیده، برخی تلاش می‌کنند تا عراق را تقسیم کنند. عراقی‌ها فراموش نخواهند کرد که چه کسی در کنار آن‌ها در جنگ علیه تروریسم در عراق ایستاد و ما در مراحل آخر از بین بردن تروریسم در عراق هستیم و در آینده‌ای نزدیک تروریسم و داعش را از بین خواهیم برد. مردم عراق در رویارویی با تروریسم یکپارچه هستند و همبستگی میان نیروهای مسلح و مردم عامل قدرت ما است.

وی افزود: نبرد موصل تمامی عراقی‌ها را یکپارچه کرد و مسلمانان در کنار مسیحیان و ایزدی‌ها می‌جنگند. کردها در کنار عرب‌ها و ترکمان‌ها می‌جنگند. نیروهای فدرال در کار پیشمرگ‌ها برای نخستین بار می‌جنگند وبرای نخستین بار از 25 سال قبل است که نیروهای فدرال وارد کردستان شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha