• یکشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 95080201166
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

در گفت‌وگو با ایسنا

زارعان: بعد از برجام فعالیت‌های آب سنگین بیشتر شده است

زارعان: بعد از برجام فعالیت‌های آب سنگین بیشتر شده است

مشاوررییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه به هیچ وجه پروژه آب سنگین تعطیلی نداشته است، گفت: بعد از برجام فعالیت‌های این پروژه بیشتر نیز شده است.

دکتر اصغر زارعان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: برخی از کشورهای اروپایی درخواست‌هایی را برای خرید آب سنگین ارائه کرده‌اند، اما باید همه جوانب را در نظر گرفت و آمادگی فروش آب سنگین را به صورت عمده همان‌طور که به برجام تعهد کرده‌ایم، داشته باشیم.

وی با اشاره به توطئه دشمنان در زمینه صنعت هسته‌ای، ادامه داد:  آمریکایی‌ها چندین بار تکرار کردند که اگر ما می‌توانستیم پیچ و مهره‌های فعالیت صنعت هسته‌ای را باز می‌کردیم، اما با تمام تلاش‌هایی که داشتند موفق نشدند.

معاون پیشین حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: آن‌ها نمی‌خواستند صنعت و فعالیتی در جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد و اقدامات و خراب کاری‌های زیادی را در حوزه برق، متریال و مواد اولیه انجام دادند، اما باز هم موفق نشدند.

زارعان یادآور شد: علی‌رغم توطئه‌هایی که دشمن داشت، اهداف ما محقق شد و فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای را مجامع  بین الملل و سازمان ملل به رسمیت شناختند.

وی بیان کرد: یک افق بلند و میان مدت در صنعت ایران تعریف شده که امیدواریم با تلاش‌های زیادی که انجام می‌شود به افقی نهایی که مد نظر است، برسیم.

زارعان عنوان کرد: به دلیل رقابتی که بعد از برجام در بازارهای جهانی داریم باید آب سنگین را به استانداردهای لازم برسانیم که اکنون آب سنگین بیش از 95 درصد از نظر خلوص، قابل قبول برای آزمایشگاه‌ها و بهره‌مندی در مصارف مختلف رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: پروژه آب سنگین تنها در کارهای آزمایشگاهی کاربرد ندارد، بلکه در حوزه سلامت در تولید رادیو دارو می‌تواند کمک کننده باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha