کاهش سهم واردات با خمیردندان‌ زغالی

بنسر-2.jpg

عرضه‌کننده خمیردندان زغالی با برند "بنسر" از برنامه این برند برای کسب سهم 40 درصدی از بازار خمیردندان وارداتی خبر داد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، شرکت بهدیس تدبیر آتیه با همکاری متخصصان شرکت تک‌کاج موفق به تولید خمیردندان زغالی با کیفیتی بالاتر از نمونه خارجی شده است.

محمد دولابی، رییس هیات‌مدیره شرکت بهدیس تدبیر آتیه با بیان اینکه بهدیس تدبیر آتیه، فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرده، گفت: ما با تجربه‌ای که داشتیم، از این دوره وارد فضای فروش و بازرگانی شدیم؛ در حوزه فروش اطلاعات لازم را برای بازارها رصد می‌کردیم که متوجه نیازها و کمبودهای بازار شدیم. این در حالی است که تولیدی نداشتیم که به بازارها ارایه کنیم.

وی با تفکیک کالاها به "تند مصرف" و "کند مصرف" افزود: ما در پروسه کاری خودمان دیدیم که با توجه به وضعیت سرمایه بهتر است وارد بازار محصولات تندمصرفی مانند خمیردندان و شامپو شویم؛ سپس در این حوزه با واردکننده‌ها وارد گفت‌وگو شدیم.

رییس هیات‌مدیره شرکت بهدیس تدبیر آتیه با تشریح موانع پیش‌روی تولیدکننده اضافه کرد: این مجموعه وارد حوزه خمیردندان شد که بیش از 75 درصد بازار آن (حدود 1.2 میلیارد دلار) در اختیار واردکننده و تولیدکننده خارجی است.

دولابی در خصوص تولیدات برند بنسر گفت: تاکنون 600 هزار تیوپ خمیردندان زغالی تولید کردیم که نارضایتی نداشته‌ایم و در 60 روز 10 درصد سهم بازار خارجی را گرفتیم و به دنبال 40 درصد بازار هستیم.

رییس هیات‌مدیره شرکت تدبیر آتیه افزود: بیشینه استفاده از فلوراید 1500 میکروگرم است که  این میزان در برند بنسر 31.6 میکروگرم بوده، با توجه به اینکه زغال دارای میزان تخلخل بالایی است و فرم مشترکی با الماس دارد، هیچ آسیبی به دندان نمی‌رساند و نسبت به سایر خمیر دندان‌های سفید کننده نیز برتری دارد.معتقدیم مردم ما می‌توانند کیفیت را متوجه شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: روزی که ورود به کار داشتیم هفت نفر بودیم و در حال حاضر 1200 نفر در کنار این مجموعه هستند و نگاه مردم به کالای ما خاص و بی‌نظیر بوده است.

دولابی از برنامه این شرکت برای صادرات به سه کشور ترکیه، ارمنستان و عراق خبر داد.

در ادامه شمس دهقانی، مدیر شرکت تک‌کاج گفت: این شرکت پس از سال‌ها وقفه در فعالیت، به سمت تولید محصولاتی رفته که تولید بومی و متناسب با سلیقه ایرانی است؛ محصولات ما بر پایه صابون، شامپو و محصولات آرایشی و بهداشتی است که مشابه محصولات خارجی بود.

وی افزود: پیشینیان با مخلوط کردن زغال‌سنگ و نمک به عنوان خمیردندان از آن استفاده می‌کردند؛ اکثر خمیردندان‌ها دارای سدیم فلوراید هستند که امروزه محققان می‌گویند یکی از عوامل ابتلای به سرطان به شمار می‌رود.

دهقانی با بیان اینکه به دنبال حذف سدیم فلوراید از خمیردندان هستیم، افزود: قیمت فروش خمیر دندان‌های زغالی تولید داخل یک سوم قیمت مشابه خارجی (آمریکایی و ژاپنی) است، در حال حاضر ظرفیت تولید هزار تن از این خمیر دندان در کشور ایجاد شده که تا 3 هزار تن قابل افزایش است.

دهقانی میزان مصرف خمیر دندان را در کشور 300 میلیون تیوب اعلام کرد و گفت: در چنین شرایطی شرکت‌های خارجی حاضر در صنایع ایران با سوداگری نسبت به تولید این محصولات با سدیم فلوراید اقدام و برخی استانداردها که مصرف 1500 میکروگرم سدیم فلوراید را در خمیر دندان مجاز اعلام می‌کند، به عنوان مرجع خود مطرح می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.