• شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 95080805568
  • منبع : نمایندگی قم

معاون استاندار قم: از ظرفیت‌های فرهنگی پیاده روی اربعین استفاده کنیم

معاون استاندار قم: از ظرفیت‌های فرهنگی پیاده روی اربعین استفاده کنیم

ایسنا/قم معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: با مشارکت دستگاههای اجرایی و مسئولان می توانیم از ظرفیت‌های فرهنگی پیاده روی اربعین استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، یونس عالی‌پور در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین در خصوص برخی از اقدامات فرهنگی همایش پیاده روی اربعین عنوان کرد: مراسم اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی به شمار می رود و باید با مشارکت همه دستگاههای اجرایی به تبیین برنامه های فرهنگی پرداخت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: دغدغه‌های زیادی در رابطه با برنامه های فرهنگی وجود دارد. در این باره برخی از خلاء ها و کمبودها و آسیب‌ها را شناسایی کردهایم تا بتوانیم در سال جاری با امکانات بیشتری به استقبال این آئین برویم. یکی از اقدامات مهم در جهت رفاه زائران، مساله اقامت است که در این ارتباط برنامه ریزی هایی انجام شده است ضمن اینکه در استان قم نیز ما با زائرانی در شب اربعین روبرو هستیم که باید ظرفیت های اسکان را برای آنان فراهم آوریم. امسال از ظرفیت مصلی و برخی از مدارس در اطراف حرم استفاده خواهیم کرد تا در موضوع اسکان با مشکلی روبور نشویم.

وی بیان کرد: کمیته امنیتی در این هفته به مرز مهران می رود تا اخرین هماهنگی‌های لازم در جهت وضعیت تردد زائران را انجام دهد. برخی از مدیران استان نیز در جلساتی که با مسئولان شهرستان مرزی داشته‌اند در رابطه با تردد زائران به برنامه ریزی پرداخته‌اند.

عالی پور گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری مهاجران افغان از مرز شلمچه برای عزیمت به کربلا استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد:رسانه ها نقش مهمی در برگزاری همایش پیاده روی به ویژه در جهت معرفی شماره حساب ها در جهت کمک ها و جذب مشارکت های مردمی دارند که در این باره می توانند حضوری موثر داشته باشند. هر یک از دستگاههای اجرایی در رابطه با برنامه های فرهنگی خود گزارش هایی را ارائه داده و امید است در راهپیمایی اربعین بتوانیم به دستاوردهای خوب فرهنگی دست پیدا کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم عنوان کرد:یکی از ظرفیت های مهم، حضور ملیت های مختلف در راهپیمایی است. هر یک از زائران در چارچوب قوانین و احترام به حاکمیت کشور عراق می‌توانند معرف فرهنگ دینی و ارزشی ما باشند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha