• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 95081006930
  • منبع : فضای مجازی

واکنش علی مطهری به ماجرای سعید طوسی

واکنش علی مطهری به ماجرای سعید طوسی

علی مطهری، طولانی‌شدن زمان رسیدگی به پرونده سعید طوسی را طبیعی ندانسته و از روند بررسی این پرونده انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با «خانه ملت»، درباره پرونده سعید طوسی و اظهاراتی مبنی بر اینکه رسانه‌ای شدن این موضوع تضعیف نظام است، گفت: ظاهراً مقامات قضایی رعایت مصلحت خودساخته را کرده‌اند که مثلاً چون متهم قاری قرآن است، بهتر است به طور جدی پیگیری نشود؛ که البته این روش اشتباه است و با عدالت اسلامی و علوی سازگار نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده طبیعی به نظر نمی‌رسد. همین طولانی شدن باعث شده که برخی شاکیان به رسانه‌های بیگانه پناه ببرند و بعد متهم به معاونت در جرم شوند.

وی ادامه داد: وقتی فردی چنین پرونده‌ای دارد چرا در یک مراسم رسمی کشوری مانند افتتاحیه مجلس دهم از او به عنوان قاری استفاده می‌شود؟ طبعاً این شائبه پیش می‌آید که می‌خواهند شاکیان را بترسانند تا دست از شکایت خود بردارند.

مطهری درباره جریان رسانه‌ای پیرامون این پرونده، گفت: طبیعت رسانه این است که دنبال کشف حقیقت و احقاق حقوق خسارت‌دیدگان است، گرچه برخی رسانه‌ها هم دنبال هدف خودشان یعنی ضربه زدن به جامعه اسلامی هستند. البته اثبات این‌گونه اتهامات بسیار مشکل و گاه نشدنی است مگر اینکه متهم اقرار کرده باشد.

وی تصریح کرد: اسلام از نقل این‌گونه اخبار که مربوط به عفاف جامعه است - حتی به فرض اثبات - نهی کرده است و آن را اشاعه فحشا می‌داند، برای آنکه قبح این گناهان از بین نرود. به همین جهت شرایط اثبات گناهانی مانند زنا را سخت قرار داده تا افراد به راحتی دیگران را متهم نکنند و اشاعه فحشا صورت نگیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در پرونده آقای طوسی به نظر می‌رسد قصوری صورت گرفته که حدود پنج سال معطل مانده است، در حالی که باید زودتر موجبات تسلی خاطر شاکیان و خانواده‌های آنان فراهم می‌شد؛ خواه نتیجه رسیدگی‌ها برائت باشد یا اثبات جرم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۰ ۱۳:۴۴

احسنت ، حکم علوی باید باشد ، همان قاضی باید خودش را جای خانواده شاکیان بگذارد. این یعنی بالا بردن قران در جامعه بالا بردن عدالت بالا بردن انقلاب ، شاکیان اگر راست میگویند حق دارندو باید به حقشان برسند، حالا متشاکی هر کسی میخواهد باشد و صد البته در اختلاس ها ، زمین خواریها و تمام احکام اسلامی ، اسلام عزیز در خطر است اگر از کنار همه چیز با دید مصلحت رد شویم.

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۰ ۱۴:۴۷

سلام مطهری بهتر است درمورد همه مجرمین همین اظهار نظر راکنند گزنینشی عمل نکند .

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۱ ۱۰:۰۹

استاد مطهری عالی بود متشکریم از بیانات شیوای شما

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۱ ۱۲:۲۲

مردم مطهری را دوست دارند فقط همین و بس

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۱ ۱۳:۵۱

صراحت گفتار جناب مطهری قابل تقدیر است و ستودنی است.پست و مقام خاص و حتی نسبت با بزرگان نباید مانع اجرای عدالت گردد.اگر مراجع قضایی به موقع واکنش قابل قبولی داشتند شاید حتی تعداد شاکیان این پرونده کمتر از الان میشد.تاثیر رسانه بعد از اجرای عدالت در هر پرونده ای بازتاب بسیار مثبتی در جامعه خواهد داشت پس از رسانه ای شدن محاکم نباید واهمه داشت.

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۲ ۱۴:۰۱

والله احسنت به صراحت گفتار در صورتیکه ای اتهام وارد باشه ما که افراد عام هستیم ولی خدا کند شایعه باشدما چه میدونیم بالاچه خبره ولی تورو خدا ای حرفو زودتر جمع وجور کنید

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۱ ۲۲:۳۱

باسلام: صریح اللهجه بودن علی مطهری شایسته تقدیر است . به نظر من اینکه گفته میشود هر راستی را نباید گفت ولی دروغ هم نباید گفت همانگونه که از جمله مشخص است یعنی بعضی راستها رانیز باید گفت، چرا همه چیز را دوست داریم مخفی کنیم؟

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۱ ۲۳:۳۱

تشکر از آقای مطهری که حرف دل مردم را میزنند امیدواریم عدالت اجرا شود

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۳ ۱۲:۳۴

سلام اقا چرا یک مساله رو بزرگ می کنید شاید هیچ جرمی نداشته باشه اقای طوسی و این شایعات رو درست می کنید باور کنید گناهی بس بزرگ است با آبروی کسی بازی کردن اونم با کسی که قاری قرآن کریمه بترسید از روز قیامت و از آتش خشم پروردگار

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۴ ۱۷:۱۳

سلام آقای مطهری: آقای مطهری من یک معلم هستم ، از شما می خواهم در باره این پرونده به طور جدی خواهان احقاق حق شوید ،اگر به هر دلیلی احقاق حق نشود مطمئن باشید که تبعات بدی در جامعه خواهد داشت ،همینطور در مورد حقوقهای نجومی لطفا در رسیدگی به این موارد کوتاهی نکنید ،چرا یک کارگر ساده فرزندش همکلاس فرزند من است سه ماه نباید حقوق بگیرد و حتی برای خرید نان پول نداشته باشد ،ولی دیگران به این راحتی میلیاردها به جیب بزنند.

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۲ ۲۳:۳۰

آقای مطهری همیشه از گفتن حق ترس نداشته جامعه ما همیشه درگیر حمایت از ظالمان به ظاهر خودی بوده که بیشترین لطمه را به اعتماد مردم زده اند

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۳ ۰۰:۰۹

احسنت بر آقای مطهری اگر یک نماینده مردمی و حق جو بین تمام نمایندگان وجود داشته باشد اونم جناب علی مطهری است فرزند خلف پدر پاینده باد راه نماینده مردمی

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۳ ۰۸:۴۳

این پرونده از سال 89 باز هست . واقعا تاسف باید خورد تا این موقع رسیدگی نشده به این پرونده.

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۳ ۱۰:۴۰

مطهری دوست داریم...

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۳ ۱۵:۱۷

دمت گرم مطهری کاش مسئولین مثل شما فکر میکردن کاش

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۳ ۱۹:۰۷

اقای مطهری خودت می دونی که تواین دوره و زمونه هیچ چیزی مخفی نمی مونه

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۳ ۱۹:۱۶

به نظرم افشای جرم باعث شیوع جرم نمیشه وگرنه اسلام دستور مجازات در ملاء عام نمی داد عدم برخورد به موقعه که باعث شیوع میشه الان بازیگرای خانم از مسئولین پشت صحنه دارن می نالن خیلی ها به خارج از کشور مهاجرت کردن !

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۳:۳۱

جناب مطهری کاش درموردپرونده هایی مانند مهدی هاشمی وحقوقهای نجومی واختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان اینجور صراحت داشت متاسفانه علی مطهری در عین نترسی چشم بر اتهامات عده ای میبندد