• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95081107802
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

جشنواره قصه گویی در اصفهان افتتاح شد

جشنواره قصه گویی در اصفهان افتتاح شد

ایسنا/اصفهان سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، گفت: قصه گویی از موارد قابل قبول در بستر هنر است، مفاهیم ارزشی در قصه به کودکان منتقل و به عنوان یک مرجع محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهدی قربانی امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره قصه گویی استان اصفهان و نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی، اظهار کرد: هر ساله جشنواره قصه گویی در سه سطح کشوری، استانی و کتابخانه ای برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه 145 اثر یا قصه به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: این آثار در سه بخش نوجوان، بزرگسالان و اعضای مراکز کانون‌ها در حال اجراست و آثار برگزیده به جشنواره بین المللی ارسال می‌شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه اثر بخشی قصه‌گویی یک امر غیر قابل انکار است زیرا مفاهیم ارزشی در قصه به کودکان منتقل می‌شود، اضافه کرد: قصه گویی از موارد قابل قبول در بستر هنر است و قصه گویی به عنوان یک مرجع محسوب می‌شود.

قربانی با بیان اینکه یکی از اقدامات کانون پرورش فکری استان برگزاری نشست تخصصی در مجتمع فرهنگی با حضور اساتید برجسته در بخش ادبیات کودک و نوجوان است، خاطرنشان کرد: این جشنواره به دلیل همزمان شدن با ایام محرم و صفر رنگ و بوی خاصی گرفته است، اما سعی کردیم که بخش نشاط افزایی را داشته باشیم.

 وی ادامه داد: مدیر کل آموزش و پرورش در برگزاری این جشنواره همکاری بسیاری داشتند. هم چنین حجم قصه گویی امسال نسبت به سه سال گذشته بهتر و بیشتر شده است.

سرپرست کانون پرورش فکری استان اصفهان با اشاره به اینکه تمام مراکز کانون‌ها در برگزاری جشنواره فعال هستند و شرکت کنندگان در بخش آزاد رشد چشمگیری داشته است، اضافه کرد: خوشبختانه قصه گویان کانون پرورش فکری برگزیدگان کشوری هستند.

 قربانی خاطرنشان کرد: برای ارتقاءسطح دانش قصه گویان در طول سال برنامه‌های خوبی آموزشی برگزار می‌شود.

 سرپرست کانون پرورش فکری استان اصفهان با بیان اینکه مجموع فعالیت‌های 41 گانه کانون در 160 مرکز توسط مربیان صورت می‌گیرد، افزود: این فعالیت‌ها در سه بخش ادبی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

 قربانی از طرح کانون مدرسه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش برای موضوعات تربیتی مدارس در مقطع ابتدایی برنامه‌های خوبی در این طرح گنجانده شده است.

وی با اشاره به طرح ملی و استانی اکران فیلم، اضافه کرد: طرح اکران فیلم برای کودک و نوجوان برای اولین بار در اصفهان از 15 آبان ماه شروع خواهد شد.

 سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، ادامه داد: توسعه مراکز سیار با هدف کشاندن فعالیت‌های کانون در مناطق محروم با وجود سه مرکز سیار روستایی، تبادل و همکاری کانون با مراکز پستی به گونه ای که هر کانون از طریق مکاتبه ای تبادل اطلاعات داشته باشد و  توسعه مراکز فعال و خاص کودکان با معلولیت در حال حاضر 70 نفر عضو هستند از اولویت های کانون پرورش فکری است.

 قربانی افزود: درصدد هستیم در شش ماهه دوم سال مراکز پستی و سیار روستایی را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه قصه گویی در سه سطح کتابخانه ای، استانی و بین الملل برگزار می‌شود، ادامه داد: در بخش کتابخانه ای داوران کتابخانه ای، در بخش استانی داوران استانی و در بخش بین الملل داوران بین المللی هستند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه از مجموع آثار ارسال شده باید 30 درصد را انتخاب و به بخش بین الملل ارسال کنیم، خاطر نشان کرد: رتبه استان اصفهان به لحاظ تعداد مراکز "الف" و جز استانهای برتر هستیم.

 قربانی افزود: با وجود 61 مرکز، تقریباً همطراز با استان تهران هستیم و کیفیت برنامه‌های کانون‌ها منطبق با آموزه‌های دینی و ملی است.

 وی ادامه داد: حجم آثار ارسال شده به دبیرخانه بسیار زیاد بوده است و امیدواریم در سال آینده حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها را نیز داشته باشیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه سه مدل مخاطب در این جشنواره داریم، اضافه کرد: مربی‌های کانون‌های پرورش فکری که قصه گو هستند، افراد شرکت کننده در بخش آزاد و اعضای کودک و نوجوان از جمله مخاطبین این جشنواره هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha