• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95081107982
  • منبع : نمایندگی گیلان

افزایش حوادث مربوط به آسانسور در رشت

افزایش حوادث مربوط به آسانسور در رشت

ایسنا/گیلان معاونت عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: در هفت ماه گذشته آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات بالغ بر ۱۶۵ مورد خدمات آسانسورکه منجر به محبوس شدن افراد در آسانسور بوده است را به شهروندان ارائه داده‌اند.

«شهرام مومنی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: وجود آسانسور در ساختمان‌های بلند مرتبه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آپارتمان‌های امروزی است و اگر خانه‌ای آسانسور نداشته باشد کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 وی افزود: حوادث مربوط به آسانسور در رشت با شدت زیادی رو به افزایش است به طوری‌که رشد ۲۶ درصدی حوادث مربوط به آسانسور در مقایسه با سال گذشته نگران‌کننده است.

معاونت عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت گفت:در هفت ماه گذشته آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات بالغ بر ۱۶۵ مورد خدمات آسانسور که منجر به محبوس شدن افراد در آسانسور بوده است را به شهروندان ارائه داده‌اند.

مومنی، توجه نکردن به نکات ایمنی و استفاده درست از آسانسور توسط شهروندان و ساکنین آپارتمان‌ها را عامل اصلی بروز حوادث مربوط به آسانسور دانست و گفت: استفاده از تعمیرکاران و تکنسین‌های توانمند با دانش تخصصی نیز بسیار تأثیرگذار است و در این راستا بی‌توجهی ساکنین بر ظرفیت آسانسورها هم دردسرهای خاص خود در این زمینه را دارد.

وی با بیان این‌که معمولاً بلافاصله پس از گیر افتادن در آسانسور، احساس خفگی به افراد دست می‌دهد، اضافه کرد: هیچ‌کس در حادثه، گیر کردن در آسانسور دچار خفگی نشده، چون ذهنیتی که درخصوص تمام شدن اکسیژن در آسانسور ایجاد شده کاملاً اشتباه است و چنین موردی در ساختار آسانسورهای امروزی امکان ندارد و تنها مشکل، استرس و نگرانی محبوس‌شدگان است.

مومنی خاطرنشان کرد: در هنگام نصب آسانسور و یا عملیات ساختمانی برای احداث ساختمان‌های بلند مرتبه نیز بارها شاهد سقوط افراد در داخل چاهک آسانسور و یا گرفتار شدن تعمیرکاران در حین تعمیر و صدمات جانی جبران‌ناپذیر برای این عزیزان بوده‌ایم که به همین واسطه از همه متولیان امر در این زمینه درخواست می‌کنم با رعایت نکات ایمنی ضمن حفظ سلامتی خود حافظ سلامت دیگران نیز باشند.

 مومنی خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت نکات ایمنی در سوار شدن و بهره‌گیری آسانسور و تصحیح نواقص موجود در آسانسورها توسط افراد متخصص ضروری است شهروندان به محض محبوس شدن پس از اطلاع به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش‌نشانی، خونسرد و صبور باشند و تا لحظه اعلام گروه نجات برای خروج از کابین منتظر بمانند تا به‌واسطه عجله برای خروج دچار آسیب نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha