• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95081108116
  • منبع : نمایندگی گیلان

ایجاد مرکز تجارت الکترونیک روستایی در گیلان

ایجاد مرکز تجارت الکترونیک روستایی در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از ایجاد مرکز تجارت الکترونیکی روستایی با رویکرد تحول در اقتصاد روستاها و شناسایی محصولات استراتژی آن‌ها در آینده نزدیک در این استان خبر داد.

مهندس «توکلی»، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در حاشیه جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از ایجاد مرکز تجارت الکترونیکی روستایی در آینده نزدیک در استان گیلان خبر داد.

وی افزود: امروزه در کشور فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان موضوع اساسی، مورد اهتمام همه دستگاه‌های دولتی و شرکت های خصوصی قرار گرفته و شاهد حجم قابل ‌توجهی از سرمایه‌گذاری ها و برنامه‌ریزی ها در این بخش خواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در خصوص مزایای ایجاد این مرکز گفت: بسترسازی عرضه محصولات به‌طور مستقیم، فراهم شدن امکان خرید محصولات بدون واسطه و با قیمت مناسب در روستاها، فروش محصولاتی خاص هم‌چون صنایع‌دستی و مواد غذایی، کمک به رونق اقتصادی خانوارهای روستایی و شهری، کاهش حضور روستائیان در مراکز شهری برای فروش محصولات تولیدی، تلاش در جهت کارآفرینی در مناطق محروم و روستاها، استفاده از خدمات دفاتر ICT روستایی و پستی از جمله مزایای ایجاد مرکز تجارت الکترونیک روستایی در استان گیلان است.

توکلی طرح مذکور را رویکردی برای تحول در اقتصاد روستاها و شناسایی محصولات استراتژی آن‌ها و هماهنگی در ایجاد بستر مناسب برای فروش محصولات از طریق دفاتر ارتباطی روستایی زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: با توجه به وجود بستر اینترنت پرسرعت 4G و امکانات بالقوه در اکثر روستاهای استان، ایجاد این گونه مراکز علاوه‌بر کاهش شکاف دیجیتالی می تواند کمک شایانی به رشد اقتصاد و توسعه روستاها و مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha