• شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 95081510242
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

تاکید یک روانشناس بر بکارگیری روش‌های صحیح در برخورد با مشکلات رفتاری کودک

تاکید یک روانشناس بر بکارگیری روش‌های صحیح در برخورد با مشکلات رفتاری کودک

ایسنا/خراسان جنوبی یک روانشناس در خراسان‌ جنوبی گفت: بهبود رفتار نادرست کودک تنها زمانی امکان‌پذیر است که والدین وارد عمل شوند و برای واکنش نشان دادن به مشکلات رفتاری کودک، روش‌های صحیح را فراگیرند.

پوران عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: حل مشکلات تربیتی کودکان نیاز به شکیبایی، صبر و بردباری والدین و یا حتی نیاز به مشاور دارد.

وی افزود: کودک نق نقو، کودکی که از خوابیدن در تخت خود امتناع می‌کند، کودکی که مدام از غذا ها ایراد می‌گیرد و ... همه و همه یک مشکل مشترک دارند.

این روانشناس اظهارکرد: رفتار اینگونه کودکان باعث بروز برخوردهایی بین آنان با والدینشان و در برخی موارد با آموزگاران و حتی همسن وسالان آن‌ها می‌شود.

عباسپور با اشاره به اینکه پدر و مادر این گونه کودکان اغلب امیدوارند رفتار مشکل آفرین خود به خود ازبین برود، بیان کرد: شاید افراد بسیاری آنان را نصیحت کرده باشند که بالاخره کودک این مرحله را پشت سر می‌گذارد و مشکل حل می‌شود اما در بسیاری موارد عکس آن صادق است و مشکل وخیم‌تر می‌شود.

وی افزود: بهبود رفتار کودک تنها زمانی امکان‌پذیر است که والدین وارد عمل شوند، به این ترتیب که آنان برای واکنش نشان دادن به مشکلات رفتاری کودک باید روش‌های صحیح دیگری را فرا گیرند.

این روانشناس گفت: والدین باید صادقانه به مبارزه با این مشکلات همت کنند و روشی که در گذشته برای برخورد با آن مشکل اتخاذ کرده بودند را تغییر دهند.

عباسپور تصریح کرد: حل اینگونه مشکلات برای بسیاری از والدین ساده است، برای مثال والدینی که درگیر علایق کار یا فعالیت‌های دیگر خود هستند، باید به نیازهای کودکان خود از قبیل توجه، مراقبت، مهربانی و نظارت توجه کنند و زمان بیشتری برای فرزندشان در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه برخی از والدین نیز تنها به اصلاحات جزئی در تدابیر و روش‌های برخورد با کودک نیاز دارند، یادآور شد: نوع و میزان تغییر تا حدی به نوع مشکلی که پدر و مادر درگیر آن هستند، بستگی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha