• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 95081712016
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

بی‌خبری شهرداری و شورای شهر تبریز از خاکبرداری عمیق در حاشیه‌ ارگ علیشاه

بی‌خبری شهرداری و شورای شهر تبریز از خاکبرداری عمیق در حاشیه‌ ارگ علیشاه

ایسنا/آذربایجان شرقی با انتشار خبر خاکبرداری عمیق در اطراف ارگ علیشاه و پخش آن در فضای مجازی شایعات و حواشی زیادی در این باره بوجود آمده است و برخی از ساخت پارکینگ طبقاتی ه‌مچنین و عدم رعایت حریم آثار باستانی خبر می‌دهند.

 رئیس شورای شهر تبریز در این خصوص  در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از بی‌خبری شورای شهر از خاکبرداری عمیق در حاشیه‌ ارگ علیشاه خبر داد.

شهرام دبیری در خصوص حواشی خاکبرداری عمیق در اطراف ارگ علیشاه گفت: در این باره کسی به شورای شهر مراجعه نکرده و هیچ گونه مجوزی از طرف شورای شهر صادر نشده و  کسی نیز اقدام به مطلع ساختن شورای شهر نکرده است.

وی با اظهار بی‌اطلاعی از این رویداد تاکید کرد: بنده به تازگی از خاکبرداری عمیق در محوطه‌ی ارگ علیشاه مطلع شده‌ام و اطلاعات درست و موثقی از فاصله‌ی این خاکبرداری با ارگ  و هویت آن ندارم.

دبیری افزود: تعیین صحت این خبر و شفاف‌سازی دقیق و هم‌چنین برطرف کردن این مشکل در صورت صحت جزو وظایف اصلی سازمان میراث فرهنگی است و حل این مشکل و بررسی کامل آن ورود جدی سازمان میراث فرهنگی استان را می‌طلبد.

شهردار منطقه 8 تبریز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر این که بدون اخذ مجوز از شهرداری منطقه هیچ فردی نمی‌تواند اقدام به خاک‌برداری در منطقه کند، گفت: خاک‌برداری محوطه‌ی ارک تبریز بدون کسب مجوز از شهرداری منطقه بوده است.

محبوب تیزپاز نیاری در این خصوص اظهار کرد: بنده اطلاعات دقیقی در این راستا نداشته و در جلسه‌ای که در این خصوص در مصلی انجام گرفته بود اعلام کردم که نقشه مورد نظر برای ایجاد پارکینگ ایراد دارد.

وی با اشاره به این‌که، مصلی در محوطه‌ی ارک تبریز اقدام به احداث پارکینک کرده است، یادآور شد: فضای قانونی برای ایجاد پارکینک در کنار این بنا، حداقل 50 متر است.

وی با بیان این‌که، بنده احساس می‌کنم متولیان این امر از موضوع منصرف شده و خاک‌برداری را تعطیل کرده‌اند، تاکید کرد: در این راستا نیاز به اطلاعات بیشتری است و بنده الان نمی‌توانم نظر قطعی بدهم.

"علی شیاری" عضو شورای شهر تبریز نیز در این باره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فعلا خبر موثق و دقیقی از این رویداد در دست نیست و  حتی با وجود پیگیری‌های به عمل آمده از شهرداری، شورای شهر و سایر ارگان‌های مربوطه نیز این ابهام رفع نشده است.

وی با اشاره به ابهام این خاکبرداری گفت: این که این حادثه عمدا یا سهوا صورت گرفته است و متولی آن کیست و چه اقداماتی انجام خواهد گرفت، همگی جزو سوالاتی هستند که هنوز پاسخی برای آن وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha