• جمعه / ۲۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 95082114758
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیر انستیتو فرهنگی کردستان:

استان کردستان فاقد روزنامه است

استان کردستان فاقد روزنامه است

ایسنا/کردستان مدیر انستیتو فرهنگی کردستان در تهران با تاکید بر اینکه مسئولان کردستان باید در راستای توسعه مطبوعات گام‌های مثبتی بردارند، گفت: در کردستان روزنامه وجود ندارد در صورتی که این مهم در توسعه کردستان نقش دارد و بر این اساس باید مسئولان پشتوانه مالی و امکانات را برای چاپ یک روزنامه فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، بهرام ولدبیگی در جریان بازدید از غرفه کردستان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: امروز در مقایسه‌ با گذشته تعداد نشریات استان کردستان بسیار افزایش یافته و این نوید روزهای خوبی را برای مطبوعات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز در غرفه کردستان شاهد نشریات خوبی هستیم، افزود: با توجه به تعدد نشریات، روزنامه نگاران و خبرنگاران خوبی در کردستان رشد کرده‌اند و امیدواریم با این پتانسیل در کردستان شاهد یک نشریه قوی در سطح کشور باشیم.

این روزنامه نگار  عنوان کرد: در کردستان ظرفیت‌های بالایی وجود دارد و مطبوعات کردستان اهل نظریه پردازی و تحلیل‌های خوبی هستند.

وی در ادامه بیان کرد: امروزه تمامی نشریات معتبر، حامیانی قوی دارند اما در کردستان متاسفانه حامی و اسپانسری وجود ندارد که این یک معضل است.

ولدبیگی در ادامه ضمن اشاره به اینکه مسئولان باید در راستای توسعه مطبوعات گام‌های مثبتی بردارند، خاطرنشان کرد: در کردستان یک روزنامه هم وجود ندارد در صورتی که این مهم در توسعه کردستان نقش دارد و بر این اساس باید مسئولان پشتوانه مالی و امکانات را برای چاپ یک روزنامه فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در استان نگاه فرهنگی داشته باشند، بیان کرد: امروزه بخش خصوصی در کردستان فعال نیست که باید شرایطی فراهم شود تا این بخش وارد عرصه شود چون بدون دخالت بخش خصوصی رشدی را شاهد نخواهیم بود.

مدیر انستیتو فرهنگی کردستان در تهران در پایان ضمن اشاره به اینکه روزنامه می‌تواند توسعه را در کردستان نهادینه کند، خاطرنشان کرد: هیچ مسئولی در کردستان از روی نگاه سیاسی نتوانسته است موفق باشد، مسئولی در استان می‌تواند رشد کند که نگاهی فرهنگی و در راستای فرهنگ گامی موثر برداشته باشد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha