• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95082315722
  • منبع : نمایندگی همدان

از شایعه تا واقعیت:

بقعه‌ای که نام امامزاده را یدک می‌کشد+تصویر

بقعه‌ای که نام امامزاده را یدک می‌کشد+تصویر

ایسنا/همدان این روزها در فضا مجازی شایعاتی از تخریب امامزاده «سلطان‌باباعلی» در یکی از روستاهای شهرستان بهار دیده می‌شود، شایعاتی که منجر شد تا به حقیقت ماجرا پی ببریم.

به گزارش ایسنا، از اوایل مردادماه عکس و فیلم‌هایی از بقعه‌ای به نام امامزاده سلطان‌باباعلی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد با این عنوان که «این امامزاده توسط معدن‌چیان تخریب شده، قبر آن شکافته و اشیاء قیمتی آن به تاراج رفته است.»

نکته جالب قضیه داستان‌هایی از اعجاز این امامزاده بود که از زبان روستائیان آن روستا نقل شده بود.

برای جست‌وجوی صحت این شایعه به سراغ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار رفتیم و اصل ماجرا را از وی جویا شدیم.

احمد زارعی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با شایعات تخریب امامزاده «سلطان باباعلی» در فضا مجازی اظهار کرد: ابتدا باید به این نکته توجه داشت که در سامانه اوقاف امامزاده‌ای به این نام وجود ندارد و در بایگانی اوقاف شهرستان بهار نامی از این امامزاده برده نشده است.

وی ادامه داد: با توجه تحقیقی که از اهالی روستا باباعلی کردیم، بیشتر ساکنان این روستا وجود این امامزاده را تکذیب کرده‌اند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار تأکید کرد: احتمال دارد یک نفر بقعه‌ای در حوالی این روستا ساخته باشد اما این بقعه به هیچ وجه به عنوان امامزاده شناخته نمی‌شود.

زارعی ادامه داد: حتی امکان ندارد در این مکان کسی دفن شده باشد چرا که در زیر مکانی که به عنوان مقبره تخریب شده، تخته سنگ وجود دارد.

وی در پایان بیان کرد: تنها امامزاده‌ای که در این روستا وجود دارد، امامزاده عباس‌علی(ع) است که در داخل روستا قرار دارد و در سامانه اوقاف هم ثبت شده و حتی معدن‌چیان چند میلیون به این امامزاده بزرگوار اهدا کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha