• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95082315759
  • منبع : نمایندگی گیلان

آفت مگس زیتون تهدیدکننده معیشت رودبار

آفت مگس زیتون تهدیدکننده معیشت رودبار

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رودبار گفت: آفت مگس زیتون با وارد کردن خسارت‌ها به باغداران زیتون‌کار، رونق بازار این محصول و معیشت مردم شهرستان را تهدید می کند.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل میرغضنفری»، فرماندار شهرستان رودبار در نشست بررسی مشکلات شهرستان رودبار که با حضور مسئولین استانی و شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: آفت مگس زیتون با وارد کردن خسارت‌ها به باغداران زیتون‌کار، رونق بازار این محصول و معیشت مردم شهرستان را تهدید می کند.

وی با قدردانی از خدمات دولت و نگاه ویژه استاندار به رودبار، تداوم و تقویت اجرای طرح نهضت آسفالت را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و شاخص ترین پروژه های عمرانی، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب رودبار که فرسوده است، تکمیل و بهره‌برداری از سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی را خواستار شد.

فرماندار رودبار با بیان این‌که آب‌بندان ها ظرفیت خوبی برای تأمین آب کشاورزی و ایجاد اشتغال محسوب می شوند، افزود: با اختصاص اعتبار استانی در خصوص لایروبی و بهسازی آب‌بندان ها می توان زمین های دیمی را زیر سطح کشت برد.

وی با اشاره به کشت بادام‌زمینی در شهرستان را که در راستای اقتصاد مقاومتی انجام می شود، گفت: به‌علت کیفیت زیاد تولید، این محصول در کمترین زمان به فروش رفته است و قابلیت رقابت با بادام‌زمینی دیگر مناطق را دارد.

میرغضنفری زمین های بلاتکلیف برای سرمایه‌گذاری در اجرای طرح های مختلف توسط بخش خصوصی را یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین معضلات شهرستان برشمرد و افزود: با شناسایی این قبیل زمین ها فرآیندها را تا حد امکان کاهش دهیم و مجوزها و زمین هایی که قبلاً برای ایجاد واحد تولیدی و یا هر طرح دیگری به افراد و سرمایه‌گذاران داده شده و طبق موعد مقرر اجرا نشده باید هرچه زودتر تکلیف شان مشخص شود.

در پایان این نشست معاون عمرانی استاندار، فرماندار، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل استان به بررسی میدانی مشکلات شهرهای منجیل و رودبار پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha