• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95082517630

حاشیه‌های حضور رحمانی فضلی در مجلس؛

وزیر قول نداد، مجلس کارت زرد داد

وزیر قول نداد، مجلس کارت زرد داد

وزیر کشور در حالی برای پاسخ به سوال سه نماینده در جلسه علنی امروز حاضر شد که با توجه به قانع شدن دو نماینده انتظار نداشت کارت زردی از مجلس دریافت کند.

به گزارش ایسنا عبدالرضا رحمانی فضلی توضیحات مفصلی را در رابطه با اقدامات وزارت کشور درخصوص وضعیت سهامداران شرکت پدیده ارائه داد اما کواکبیان که به نمایندگی از دو نماینده دیگر هم از رحمانی فضلی طرح سوال کرده بود اعلام کرد از پاسخهای وزیر قانع نشده است.

پس از پایان توضیحات کواکبیان، مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت از کواکبیان خواست اعلام کند قانع شده یا نه؛ این در حالی بود که شهباز حسن پور و حسین مقصودی دو نماینده دیگر سوال کننده پیشتر اعلام کرده بودند از پاسخ‌های وزیر قانع شده‌اند.

با این وجود کواکبیان گفت: من نمی‌توانم دروغ بگویم. من راضی نشده‌ام.

مطهری هم توضیح داد: براساس آیین نامه مجلس حتی اگر یک نفر نیز قانع نشده باشد این مساله باید در مجلس به رای گذاشته شود.

مطهری بار دیگر از کواکبیان خواست به طور شفاف اعلام کند که قانع شده یا نه که کواکبیان باز هم اظهارات قبلی خود را تکرار کرد.

مطهری در حالی که کواکبیان هنوز مشغول صحبت بود میکروفن او را قطع کرده و پاسخ رحمانی فضلی به سوال نمایندگان را به رای گذاشت که نمایندگان کارت زردی را به وزیر کشور دادند.

رحمانی فضلی در حالی که مدارکی در دست داشت و به نظر کمی برافروخته می‌رسید در جایگاه ناطقان حاضر شد تا چند کلمه‌ای با نمایندگان صحبت کند.

در این زمان مطهری گفت: این مساله خلاف آیین نامه است که وزیر بار دیگر صحبت کند اما با توجه به اینکه خود من صحبت کرده‌ام شما نیز صحبت کنید.

رحمانی فضلی در حالی که میکروفن او خاموش بود سخنانی را رو به مطهری مطرح کرد و مطهری از قول او گفت که وزیر می‌گوید من نمی‌توانم قولی بدهم.

رحمانی فضلی پیش از این تاکید کرده بود: وزارت کشور مصوبات مربوط به سهامداران پدیده را اجرایی می‌کنند.

به این ترتیب عدم شفافیت کواکبیان در پاسخ به این سوال که آیا از سخنان وزیر قانع شده یا خیر موجب به رای گذاشتن این مساله در صحن علنی مجلس شد و نمایندگان کارت زرد دیگری را به وزرای دولت نشان دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha