• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95090301830
  • منبع : نمایندگی قزوین

جمعیت قزوین یک‌میلیون و 269 هزار نفر پیش‌بینی می‌شود

جمعیت قزوین یک‌میلیون و 269 هزار نفر پیش‌بینی می‌شود

ایسنا/قزوین ‌قائم‌مقام سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان قزوین در خصوص آمار جمعیتی استان قزوین گفت: بر اساس برآورد و پیش‌بینی‌های انجام‌شده، جمعیت استان از یک‌میلیون و 201 هزار نفر در سال 90 به یک‌میلیون و 269 هزار نفر افزایش‌یافته است.

‌منوچهر حیاتی قائم‌مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 استان قزوین‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام اینکه اطلاعات مربوط به 390 هزار خانوار قزوینی در هشتمین دوره طرح سرشماری در سال 95 به ثبت رسید اظهار کرد: در سرشماری دوره پیش در سال 90، تعداد 352 هزار خانوار در استان قزوین سرشماری شدند که در سال‌جاری با رشد خانوارها مواجه هستیم. 

وی افزود: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در استان قزوین، کمتر از یک درصد خانوارهای استان غائب بودند که اطلاعات آن‌ها با اتکا به روش‌های آماری در داده‌های جمعیتی لحاظ خواهد شد.

حیاتی در خصوص آمار جمعیتی استان قزوین اعلام  کرد: آمار قطعی طی ماه‌های آینده از سوی مرکز ملی آمار اعلام خواهد شد، با این‌وجود براساس برآورد و پیش‌بینی‌های انجام‌شده، جمعیت استان از یک‌میلیون و 201 هزار نفر  در سال 90 به یک‌میلیون و 269 هزار نفر افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به دومرحله‌ای اجرا شدن سرشماری این دوره گفت: برای اولین بار سرشماری نفوس و مسکن در دومرحله‌ اینترنتی و حضوری انجام شد که در مرحله ثبت‌نام اینترنتی، در مجموع 167 هزار خانوار استان قزوین ثبت‌نام کردند که 42 درصد جمعیت استان یعنی حدود 500 هزار نفر را شامل می‌شد.

قائم‌مقام مدیر اجرایی طرح سرشماری نفوس و مسکن استان قزوین اعلام کرد: همچنین ثبت‌نام حضوری از 363 نفر مأمور آمارگیر آموزش‌دیده در سطح استان استفاده شد.  

این مسئول افزود: این مأموران آمارگیر طی 8 روز آموزش‌های لازم و تخصصی را دیده و با مفاهیم سرشماری از نزدیک آشنا شده بودند. 

وی در خصوص مفاد مورد توجه در سرشماری سال 90 گفت: در هشتمین دوره طرح سرشماری نفوس و مسکن، ویژگی‌های ساختار جمعیتی و اطلاعات مربوط به واحدهای مسکونی، سازه، متراژ و وضعیت ملکی جمع‌آوری شد.

حیاتی هدف از سرشماری 95 را شناخت ویژگی‌ها و ساختار جمعیتی و وضعیت واحدهای مسکونی دانست و گفت: طی سرشماری‌ها تلاش می‌شود چارچوبی برای اجرای طرح‌های آماری به دست آید تا در سال‌های آتی بتوان برنامه‌ریزی مناسب با توجه به یافته‌های برگرفته‌شده در سرشماری داشته باشند. 

قائم‌مقام مدیر اجرایی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مدیران ارشد کشوری و استان می‌توانند با استفاده از نتایج سرشماری در اسناد بالادستی مانند سند آمایش، سند برنامه ششم، سند توسعه و دیگر اسناد استفاده برده و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha