• جمعه / ۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 95090503114
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

امام جمعه موقت تبریز: تقویت فرهنگ بسیجی از ضروریات است

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه موقت تبریز بر لزوم تقویت بسیج و گسترش فرهنگ بسیجی در میان افراد جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج در امنیت کشور و دوران هشت ساله دفاع مقدس نقش موثری داشته‌ و ضروری است فرهنگ بسیجی در میان جوانان انقلابی نهادینه شود و پایگاه‌های مقاومت بسیج با شناسایی و جذب افراد صالح به آموزش و گسترش این فرهنگ بپردازند.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بسیج خاطرنشان کرد: بسیج در روزهای سخت کشور به همراه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران به حفظ و صیانت از کشور پرداختند و به حق، بسیجیان لشکر انقلاب و پشتوانه آن و از سربازان امام زمان (عج) هستند.

وی به بسیجیان توصیه کرد: باید در همه حال گوش به فرمان رهبر و آماده مقابله با دشمنان اسلام و کشور باشند و بدانند که دشمنان از روحیه فداکاری و ایثار آنان ترس دارند.

وی رحلت جانگدار آیت الله عبد الکریم موسوی اردبیلی را به حوزه‌های علمیه، جامعه روحانیان، مسئولان و  مردم دیندار آذربایجان تسلیت گفت.

آیت الله آل هاشم با اشاره به هفته وقف و اهمیت آن در زندگی دنیویی و اخروی یادآور شد: در اسلام و قرآن به وقف و صدقه و هم‌چنین برکات آن اشاره های فراوان شده‌ تا مومنان به سعادت اخروی برسند.

وی خطاب به متولیان امور وقف گفـت: ضروری است متولیان با توجه ویژه به موقوفات، نسبت به حفظ و ثبت آن‌ها اقدام کنند تا برخی افراد ناصالح و سودجو از موقوفات به نفع خویش استفاده نکنند.

وی در خصوص روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مصادف با هفتم آذر خاطرنشان کرد: ارتش نیروی دریایی در امنیت و حفظ مرزهای آبی ایران و جلوگیری از ورود بیگانگان به کشور نقش بی بدیلی را ایفا می‌کند.

امام جمعه موقت تبریز به هیئت‌های عزاداری و مداحان توصیه کرد تا در کنار ابراز اندوه خود از رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام رضا (ع) در دهه آخر صفر به عزاداری واقعی همراه با بصیرت توجه ویژه داشته‌باشند.

آل هاشم در بخشی از سخنان خود، رحلت مرحوم "سلیم موذن زاده اردبیلی" را به عاشقان، مداحان حسینی و مردم استان تسلیت گفت و از حضور مردم در مراسم تشیع جنازه وی قدردانی کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha