• دوشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95090804848
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

طرح توسعه پارک کروکودیل قشم آماده بهره‌برداری،

سالاروند: ظرفیت نگهداری مان به ۶۰۰ سرکروکودیل می رسد

سالاروند: ظرفیت نگهداری مان به ۶۰۰ سرکروکودیل می رسد

ایسنا/هرمزگان طرح توسعه پارک کروکودیل قشم آماده بهره برداری است.

به گزارش ایسنا، مدیر مزرعه پرورش کروکودیل و پارک نوپک قشم گفت: با بهره‌برداری از این طرح مساحت زمین‌های این پارک از 3000  به ۱۰ هزار متر مربع افزایش می یابد.

سالاروند افزود: اجرای این طرح توسعه با هزینه ۲ میلیارد تومان از یک سال و نیم پیش آغاز شده بود.

مدیر مزرعه پرورش کروکودیل و پارک نوپک قشم خاطرنشان کرد: در این مجموعه ۱۵۰ کروکودیل ۶ ماهه تا ۲۵ ساله و ۲۰ سانتی متری تا ۴ متری نگهداری می شود.

سالاروند تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت نگهداری از کروکودیل در قشم به۶۰۰ سرکروکودیل می‌رسد.

وی با بیان این‌که پارک کروکودیل با ۱۱ حوضچه در اتوبان قشم به درگهان(۴ کیلومتری قشم) قرار دارد، اضافه کرد: در این پارک علاوه بر پرورش کروکودیل۳۰ گونه از پرندگان و خزندگان نیز نگهداری می شود.

مدیر مزرعه پرورش کروکودیل و پارک نوپک قشم ادامه داد: مزرعه پرورش کروکودیل نیز با ۲۱ هزار متر مربع در جزیره هنگام قرار دارد که ۳۰ سر کروکودیل مولد در آنجا نگهداری می شود.

سالاروند با اشاره به اینکه در این مجموعه پارک و مزرعه ۳۰ نفر مشغول به کارند، افزود: مزرعه پرورش کروکودیل هنگام در ۵۰ کیلومتری قشم از سال ۸۹ با ۱۷ حوضچه و با ۸ سر کروکودیل کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، خون کروکودیل کاربرد پزشکی دارد و پوست وگوشت آن نیز صادر می شود. کروکودیل‌های مزرعه نوپک قشم از نوع کروکودیل پروسوس است که به عنوان بهترین گونه کروکودیل پرورشی در جهان شناخته می‌شود. پارک کروکودیل قشم نخستین مرکز پرورش و نگهداری خاورمیانه یکی از جاذبه های گردشگری هرمزگان است.

این مزرعه دارای مجوز سازمان‌های محیط زیست، شیلات و دامپزشکی ایران است و تحت قوانین کنوانسیون بین‌المللی حفظ حیوانات (سایتیس) اداره می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha